Foto's - mijn albums

MAC foto’s zijn verdwenen uit mijn albums, de albums zijn nog wel zichtbaar maar zonder inhoud. De foto’s staan nog wel in de bibliotheek.
hoe kan ik de foto’s terug zien in de albums?

Gebruik je iCloud foto’s? Ben je toevallig uitgelogd geweest? Soms duurt het even om de foto’s weer terug te syncen vanuit de cloud.

Ik gebruik iCloud foto’s. Het probleem is nog hetzelfde, nu al een week, ook op mijn iPhone. Ik ben niet uitgelogd geweest. Wel heb ik in voorkeuren albums delen aangevinkt om een album te delen.

En zijn je foto’s nog wel aanwezig op icloud.com?

Je kunt altijd eens proberen foto’s uit te zetten in icloud voorkeuren; Je mac opnieuw op te starten en weer in te schakelen.

Ook kan je eventueel proberen om een nieuwe bibliotheek op te bouwen. Probeer deze link eens:

Mogelijk vind je hier ook nog wat info:

bedankt voor uw bericht.
De foto’s zijn nog wel aanwezig op icloud.com.
Ik heb de foto’s uitgezet in icloud, de mac opnieuw opgestart en weer ingeschakeld.
De foto’s zijn helaas niet terug in de mappen.
Wel zijn er nu vreemd genoeg ook mappen verdwenen (een aantal mappen zonder foto’s).
Onderaan de bibliotheek staat 8312 foto’s, 11 video’s en bijwerken…
Aan het bijwerken komt geen einde dat blijft maar voortduren.
Ik zal ook nog uw andere appletips lezen en proberen.

Dag @pceesje die ervaring had ik ook, het duurt even, zeker als je veel foto’s hebt. Maar ze komen/kwamen weer terug.

Hopelijk geven de tips wat soelaas en anders de tip om even met Apple te bellen. De helpdesk kan je helpen en eventueel meekijken. Werkt prima!

het duurt even, maar de albums zonder foto’s zijn nu wel weer zichtbaar.
Kan ik de fotobibliotheek in z’n geheel terugzetten vanuit Timemachine van voor de datum dat ik ontdekte dat de foto’s uit de albums verdwenen waren?

Dag Cees, dat gaat niet veel verschil maken denk ik. Want hij gaat het uiteindelijk uit de cloud synchroniseren. Ik zou eerst proberen te achterhalen waarom de synchronisatie niet goed gaat. Misschien toch even bellen met Apple Support