fotos op cd die op tv kan worden bekeken?

weet iemand of het mogelijk is om foto's op een cd te zetten die je in je dvd speler kan doen zodat je ze als film kan bekijken? ik wil een soort film maken van een verzameling foto's en die aan een aantal vrienden geven die niet al te technisch zijn, dus eigenlijk moet play volstaan in de dvd om de slideshow te bekijken.

kan dit? wat is fijne (free) software?

IDVD?

Ik weet niet welke software je op je Apple hebt, maar je kan vanuit iPhoto perfect diavoorstellingen naar iDVD exporteren (Album met je foto's selecteren en dan onderaan op icoon van iDVD klikken)

[edit] Je was me dus net voor DennisX [/edit]

gewoon met iMovie maken en dan als MPEG 2 opslaan en vervolgens op CD/DVD branden. Kan ook met iDVD

Heel veel DVD spelers en Home Cinema sets zijn in staat om JPEG bestanden probleemloos af te spelen, al dan niet met een automatisch ingevoegde overgang van de ene naar de andere foto. Soms kunnen ze dan ook een muziekje gelijktijdig spelen.

Misschien dat jouw speler en die van je vrienden dat ook kan ?

Branden doe je bij voorkeur in het eenvoudige ISO 9660 formaat daar kan iedere moderne speler mee overweg. Je zet de fotos (je hoeft ze niet eerst te verkleinen) en een paar MP3 bestanden (lang genoeg voor een slide show) samen op een gewone CD-R (of CD-RW) en dat is alles.

Ik vind deze methode een stuk makkelijker dan met iMovie/iDVD.

Succes, Wim.

Je kan gewoon een video cd maken als je toast hebt. Maak mapjes van 99 foto's en voeg ze toe aan het toast venster bij de optie SVCD of VCD. Branden maar! Duurt wel even om te coderen,maar gaat wel eenvoudig.

ik heb idvd verwijderd in de vooronderstelling dat ik die niet nodig had omdat ik geen dvd brander heb. ik zet hem er weer op en ga er even mee spelen..

je kan met idvd neem ik aan ook gewone CD s schrijven? anders heeft het allemaal geen zin nameijk..