foto's op cd zetten om ze te kunnen laten tonen op een dvd

Hoe kan ik foto's op een cd'tje zetten zodat ik ze kunnen ze kan laten zien op een dvd-speler?

grtjs, benj

Met iPhoto. Selecteer de foto's die je op cd wil hebben. Klik op "brand" en voila!

Of via Toast. Werkt ook uitstekend !

Ik ben niet kapot van de manier waarop iPhoto foto-cd's brandt. Het resultaat is een onoverzichtelijke structuur van mappen, waar sommige dvd-spelers moeite mee hebben. Branden via de finder vind ik voor foto-cd's een beter alternatief.

hmmmmmm

dus eigenlijk moet elke cd met photo's op te lezen zijn door een dvd-speler?

de dvd-speler moet natuurlijk wel jpg ondersteunen.

Ik heb het geprobeerd op een Lenco dvd spelertje, ging perfect. Inderdaad maakt iPhoto er een zootje van, maar dat doet ie ook op m'n HD. Ik snap werkelijk geen hol van waar iPhoto die fotootjes opslaat. Is dat niet in te stellen? En dit gaat toch eigenlijk meer over software, het branden van ceedeetjes?

Het archiveren van iPhoto is inderdaad niet erg overzichtelijk. Wat is nu wat? vraag ik me vaak af als ik weer eens een foto (via Finder) wil zoeken. Ik geloof niet dat er een eenvoudige manier van archiveren is, of weet iemand iets?

iPhoto zet de foto's per jaar, per maand en per dag in een folder.

Ik gebruik Kodak Easyshare, link: [url=http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml;jsessionid=2AJX3A0ZFM3UZQHIO3JHWGQ?pq-path=9/150/130/1466&&pq-locale=en_US&_requestid=83959.]Kodak[/url] Gratis en met ongeveer dezelfde features als iPhoto, alleen zonder de onoverzichtelijke library van iPhoto. Ik zie net dat de link het scherm uiloopt. Off topic vraagje: Hoe plaats je eigenlijk zo'n verkorte link? Dus bv. "hier" ipv. "h..p://www.xxxxx.nl".

(url=http://eenofanderesite.com)Kletspraatje(/url)

En de ( vervangen door [ , en de ) vervangen door ]

:wink:

Voorbeeld:

Kodak

Dankjewel Zora, heb geprobeerd het te veranderen, maar dom dom dom , het lukt me niet. Moet je alle haakjes vervangen?

Je moet alle ( en ) vevangen door [ en ] (”recht haakje”). Of beter, citeer mijn topic en kijk dan naar het voorbeeldje.

En het is gelukt 8). Had een vinkje staan voor schakel BBCode uit. :?

mis was jpg-ondersteuning het probleem (ik habe hier geen dvd (alleen op mac))