foto's ordenen in iPhoto - hoe kan ik foto's ordenen in iPhoto

iPhoto is een prima programma, alleen snap ik niets van de manier waarop het de beelden opslaat. Na het importeren van foto's komen deze terecht in de iPhoto map en vervolgens in allerlei mappen met nummers. Voor mij zit er vervolgens geen logica in. Probleem is eigenlijk dat ik de nodige CD's met foto's heb, en als ik deze wil afspelen [dia-show] met iPhoto, slaat hij eerst alle foto's op [op bovengenoemde plaatsen]. Is er een manier om een dia-show af te spelen rechtstreeks vanaf CD's? Of is er een mogelijkheid om een dia-show af te spelen vanaf een externe hardeschijf [server], zonder dat alle foto's eerst lokaal worden op geslagen?

kan iemand mij [ons] kan helpen…?

Gewoon vanaf de cd alles in iPhoto slepen. Dus niet importeren. Zo worden er geen extra kopieën gemaakt op je HD. Na een dia-presentatie gewoon alle foto's uit iPhoto deleten en klaar ben je...

Doe ik ook zo vaak…

Hoi, mijn probleem is soortgelijk, dus wellicht dat je me ook kan helpen.

Ik heb mn harde schijf opgedeeld in 2 partities: 5 en 25 GB (was al zo bij levering). De systeemschijf is de kleinste met hierop dus ook iphoto en de iphoto library. De andere partitie gebruik ik voor data. Nu is de kleine partitie helaas alweer bijna vol en ik kan m volgens mij niet vergroten zonder de hele harde schijf te wissen (en dat wil ik niet). Maar als ik nu foto’s wil bekijken van de grote partitie, gaat ie alles toch kopieren naar de kleine die al vol is en… oh, balen.

Hoe kan ik mn iphoto library naar de andere partitie krijgen of kan ik foto’s van de andere partitie ook in iphoto bekijken, zonder dat ie telkens kopieert? Foto’s naar iphoto slepen, zoals je suggereert voor cd roms, dan gaat ie bij mij toch weer kopieren.

Groet en bedankt,
Jurgen

[quote:268f6d61ac="jerommeke"] en vervolgens in allerlei mappen met nummers. Voor mij zit er vervolgens geen logica in.[/quote:268f6d61ac]

Die nummer zijn gewoon de datum van de foto (ofwel het bestand). :slight_smile: Als je nu een foto maakt komt deze in de map ~/Pictures/iPhoto Library/2003/01/08.

Maar je hebt wel gelijk, het is een zooitje!

maak van je foto's een quicktime film en zet dit op je cd of maak een videocd of supervideocd danwel dvd... dit kun je gewoon op je macie afspelen videocd kun je bv met videolan afspelen of speciale programma's als vcdplayer... hiermee kun je mooie diashows maken....met een leuk muziekje, dit kun je natuurlijk ook in imovie doen....

dus voor diashows gewoon exporteren en een quicktimefilmpje van maken…daarne met vcdbuilder en toast een videocd van branden…
zie macfan…

veel plezier