Ik heb hier een stuk of 100 foto’s liggen die ik op een website wil plaatsten, nu moeten daarvan allemaal tumbs van gemaakt worden. Is hier een handig snel programmatjes voor? Ik heb geen zin om dit allemaal handmatig via PS te doen.
Vriendlijke groeten,
Coen Keijzer
Owhja: het zou ook handig zijn als dit programmatje ze allemaal nummer van 1 tot 100.
Automator of quickscale of freephotoconverter
http://www.mammoetsoftware.com/quickscale/index.php?lang=en
http://www.raggers.net/pathos/freephotoconverter.php
[quote:8663a75b8e="kontheur"][quote:8663a75b8e]Kan iemand mij uitleggen wat de fun van het bezoeken van een meubelboulevard op een feestdag is?[/quote:8663a75b8e]
nee, denk het niet. Ben je de zak geweest van het weekend?! :x[/quote:8663a75b8e]
Sinds wanneer gaan we zodanig offtopic door te citeren op iemand zijn onderschrift?
[quote:5f27fb5bf7="Jello"][quote:5f27fb5bf7="kontheur"][quote:5f27fb5bf7]Kan iemand mij uitleggen wat de fun van het bezoeken van een meubelboulevard op een feestdag is?[/quote:5f27fb5bf7]
nee, denk het niet. Ben je de zak geweest van het weekend?! :x[/quote:5f27fb5bf7]
Sinds wanneer gaan we zodanig offtopic door te citeren op iemand zijn onderschrift?
:sotp:[/quote:5f27fb5bf7]
Ik dacht dat het antwoord op de vraag al in meerdere soorten en maten voorbij was gekomen.
Bovendien mag ik best reageren op iemand zijn onderschrift (zie er anders het nut niet van in…)
Ik zou ook gaan voor Automator, standaard onderdeel van OS X vanaf 10.4.0. Gewoon een paar taken in de goede volgorde neerzetten en hij verkleint je foto's en nummert ze netjes zoals je dat wilt.
Wel even opletten bij het instellen van de fotoafmeting in de Vergroot/Verklein Afbeeldingen-taak, dat je “Op basis van afemtingen (pixels)” in het lijstje ook echt even aanklikt, ook al staat het standaard geselecteerd — doe je dat niet, dan worden je foto’s 480 pixels groot ongeacht wat je daadwerkelijk invult …
Nee, ik ben niet de klos geweest, maar velen in mijn omgeving wel. (het antwoord is al zoveel gegeven dat 'on-topic blijven' geneuzel wat mij betreft achterwege mag blijven :wink:)
Waarom niet gewoon met iPhoto?
Selecteer je foto's, 'Archief' > 'Exporteer' > 'Bestandsexport' > kies je gewenste afmetingen > kies je locatie > Klaar!
Ik gebruik iPhoto-versie 6 en ik geloof dat het exporteren voorheen onder 'Deel' zat.
In Photoshop zit de Web Photo Gallery. Kort geleden heb ik nog een [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=74704]overzichtje[/url] online gezet waarmee je in één oogopslag makkelijk kan zien hoe elk thema eruit ziet.
Het is heel simpel: je kiest een map waar het mee moet gebeuren of een selectie foto’s uit Bridge, kies een thema en dan ga je koffie drinken. Een paar minuten later is alles klaar. Wat hij eruit gooit is HTML met alle thumbs en foto’s op het formaat dat je van tevoren zelf op geeft. Alles automatisch…
[quote:4b43dba6b3="patrick68"]Nee, ik ben niet de klos geweest, maar velen in mijn omgeving wel. (het antwoord is al zoveel gegeven dat 'on-topic blijven' geneuzel wat mij betreft achterwege mag blijven :wink:)[/quote:4b43dba6b3]