Foto's uit Foto's Bibliotheek maar gedeeltelijk gemigreerd naar nieuwe Mac Mini

De SSD in mijn twee weken geleden aangeschafte Mac Mini is half zo groot als de 1TB in mijn iMac 2011. Omdat ik gestopt ben met werken en heel veel niet meer gebruikt spul (documenten, apps etc.) op die oude schijf had staan, dacht ik dat ik mijn Foto’s Bibliotheek wel op een externe HDD kon zetten met een kopie in mijn Dropbox. Ik heb nog niet helemaal door hoe je je Foto’s Bibliotheek in je Dropbox kunt hebben zonder dat die ruimte inneemt op je interne geheugen. Wèl wil ik de bibliotheek in de Dropbox regelmatig synchroniseren met de bibliotheek op mijn externe HDD.
Gelukkig heb ik mijn iMac nog met de geheel intacte bibliotheek en een backup op die externe HDD, dus ik ben niet bang dat een deel van mijn foto’s verloren zijn gegaan. Wèl doet zich het merkwaardige feit voor dat bij het starten van Foto’s op de Mac Mini enkele jaren foto’s geheel verdwenen waren. Mijn vraag is nu, hoe los ik het op dat ik al mijn foto’s - het zijn er inmiddels heel veel - weer beschikbaar heb en dan zonder dat ze zoveel ruimte innemen op mijn interne SSD-geheugen van de Mac Mini. Ik kreeg de melding dat de schijf hiervan bijna vol was.

Je kunt een snelle externe SSD op je Mac mini aansluiten, en daar je Fotos, Films en Audio data op zetten.