foto's van digitale camera

Weet iemand misschien een programma waarmee ik de foto's van mijn digitale camera via USB naar mijn PM 8500 kan overbrengen? Zelfs op mijn werk onder OSX 10.3 lukt het niet. 't Is een onbekend onbenukkig camera'tje (maar toch leuk). Ben benieuwd of er dus dergelijke software bestaat. Hier thuis draai ik 8.6, maar kan eventueel wel overgaan naar 9.

T/M OS-9 zul je een driver voor je cameratje moeten downloaden. Zo'n "Twain" kun je b.v. voor Photoshop elements downloaden bij Adobe. Maar onder OS-X moet het normaliter direkt met iPhoto zichtbaar worden. Of jij moet een camera hebben die vooroorlogs is en je zegt USB dus dan moet dat ook wel lukken. Moet je wel zo slim zijn om de camera aan te sluiten en dan aan te zetten. Dan start in OSX normaliter iPhoto automatisch op en is je camera linksonder zichtbaar en wordt netjes aangegeven hoeveel beelden erop staan.

je hebt een digitale camera en een digitale camera!! wat voor een heb je? merk? type? anders wordt t een gebed zonder end!

bedankt Turbanus, ik ga 't eerst maar weer eens op m'n werk verder proberen.

't is een SiPix stylecam snap. 't Woord is groter dan de camera.. toch leuk om eens mee te spelen. 20 euro bij AppieHappie.

[quote:fdb5056dce="geluk"]'t is een SiPix stylecam snap. 't Woord is groter dan de camera.. toch leuk om eens mee te spelen. 20 euro bij AppieHappie.[/quote:fdb5056dce]

Als je in OS-X helemaal geen beweging krijgt of wat dan ook, dan moet je de finder een openklikken en kijken of daar een unknown drive op staat. Die kun je ook weer openklikken en dan de inhoud eruitslepen of met preview openen en dan save/as. Dat kun je doen als je helemaal geen foto-bewerkingsprogje hebt. :wink:

Probeer anders eens fotolader uit de progamma map...

Roel

iview pro misschien of iview?

Wat is een PM 8500, is dat een Erikson telefoon?

PM 8500 = power mac 8500 heb hier nog een 8600/200 staan werkt nog prima hoor

Tja met al die afkortingen overal.