Fotoscanner

Nu, met m'n nieuwe Mini, kwam ik erachter dat m'n ouwe trouwe Hp Scanjet 3400C niet werkt onder OSX, terwijl ik 'm prima kon draaien onder verschillende Windoos-smaken en zelfs onder Linux! Is er een oplossing hiervoor (graag niet te ingewikkeld, ik zag iets over kernel-compileren met SANE drivers :sick:) of ben ik toen aan een nieuwe scanner? Als het echt niet anders kan (ben heel tevreden met deze scanner) wil ik graag een soortgelijke, zeer betaalbare fotoscanner met "native" ondersteuning onder OSX :apple:. Iemand tips?

Mss http://www.hamrick.com/ oftewel VueScan

zie http://www.ellert.se/twain-sane/

Download en installeer de binary pakketen voor je systeem Panter of tiger
dus:
TWAIN SANE Interface binary
SANE Preference Pane binary
SANE backends binary
libusb binary

met de Sane preference kun je in system voorkeuren dingen instellen.

Daarna kunt je met fotolader die ondersteund namelijk twain apparaten , menu -> Apparaten met _> blader door de apparaten _> Twain apparaten. deze toevoegen. En vervolgens scannen.

[quote:25cb98606b="junkiesxl"]Mss http://www.hamrick.com/ oftewel VueScan[/quote:25cb98606b]

Ondersteunde HP Scanjets:
ScanJet 2100C
ScanJet 2200C
ScanJet 4100C
ScanJet 5200C
ScanJet 5300C
ScanJet 6100C
ScanJet 6200C
ScanJet 6300C
ScanJet 7400C
ScanJet 8200C

Dus geen 3400C…

Je kan natuurlijk gewoon even vuescan downloaden van die site en het proberen....... Het zal niet de eerste keer zijn dat iets niet vermeld word en toch werkt... (in het algemeen dan, niet specifiek vuescan)

tja, en anders een nieuw scannertje kopen… of de sane drivers proberen :slight_smile:

succes

[quote:8605c3cecc="osx"]zie http://www.ellert.se/twain-sane/

Download en installeer de binary pakketen voor je systeem Panter of tiger
dus:
TWAIN SANE Interface binary
SANE Preference Pane binary
SANE backends binary
libusb binary

met de Sane preference kun je in system voorkeuren dingen instellen.

Daarna kunt je met fotolader die ondersteund namelijk twain apparaten , menu -> Apparaten met _> blader door de apparaten _> Twain apparaten. deze toevoegen. En vervolgens scannen.[/quote:8605c3cecc]

Heb het allemaal gedaan, maar in system preferences Sane Preferences zie ik [u:8605c3cecc]mijn[/u:8605c3cecc] HP Scanjet 3400C niet staan, nog een andere mogelijkheid?

[quote:6af70f6d16="Jaffster"]Je kan natuurlijk gewoon even vuescan downloaden van die site en het proberen....... Het zal niet de eerste keer zijn dat iets niet vermeld word en toch werkt... (in het algemeen dan, niet specifiek vuescan)

tja, en anders een nieuw scannertje kopen… of de sane drivers proberen :slight_smile:

succes[/quote:6af70f6d16]

Vuescan herkende mijn scanner niet, nèt even die andere dus! Heb nu Sane erop, maar ik zie die ook nergens in de lijsten vermeld, wacht even op antwoord van de Professional! :smiley:

en bij fotolader zie dan een twain apparaat?

Gewoon via Marktplaats een andere scanner kopen. Er staan er trossen vol te koop, omdat veel mensen een all in one kopen. Voor rond de € 20 moet je een goede scanneer kunnen kopen die Mac-compatible is.

Ik had een HP Scanjet 5100C, die niet werkte omdat er geen usb opzit.
Op Marktplaats heb ik een Epson Perfection 1250 opgescharreld (€ 17,50) en die werkt perfect.
De kwaliteit van de scans zijn ook nog eens duidelijk beter als op mijn oude 5100C.

[quote:0d5d11ebd9="osx"]en bij fotolader zie dan een twain apparaat?[/quote:0d5d11ebd9]

Héé, de scanner lijkt te gaan werken, hij beweegt een aantal keren een cm. daarna gaat hij over het hele bed, maar ik zie geen plaatje op fotolader verschijnen. Het lijkt me een goed teken, maar nu?

Heb het even laten rusten en nu ’ zegt’ fotolader: “Er is geen apparaat voor het vastleggen van afbeeldingen aangesloten”. Mechanisch werkt het echter wel, nu nog softwarematig denk ik?

[quote:014ba2541f="goulashkanone"]Gewoon via Marktplaats een andere scanner kopen. Er staan er trossen vol te koop, omdat veel mensen een all in one kopen. Voor rond de € 20 moet je een goede scanneer kunnen kopen die Mac-compatible is.

Op Marktplaats heb ik een Epson Perfection 1250 opgescharreld (€ 17,50) en die werkt perfect.
De kwaliteit van de scans zijn ook nog eens duidelijk beter als op mijn oude 5100C.[/quote:014ba2541f]

Heb ik ook aan gedacht, maar die “trossen” ben ik helaas nog niet tegengekomen in mijn provincie, en al helemaal geen die Mac-compatibel is… :? Laten opsturen vind ik nou ook weer zo wat…

[quote:0653f27529="James T. Kirk®"][quote:0653f27529="goulashkanone"]Gewoon via Marktplaats een andere scanner kopen. Er staan er trossen vol te koop, omdat veel mensen een all in one kopen. Voor rond de € 20 moet je een goede scanneer kunnen kopen die Mac-compatible is.

De kwaliteit van de scans zijn ook nog eens duidelijk beter als op mijn oude 5100C.[/quote:0653f27529]

Heb ik ook aan gedacht, maar die “trossen” ben ik helaas nog niet tegengekomen in mijn provincie, en al helemaal geen die Mac-compatibel is… :? Laten opsturen vind ik nou ook weer zo wat…[/quote:0653f27529]

Als ik kijk op Marktplaats bij scanners en dan filter op Epson of Canon, krijg ik toch een hele lijst.
Dit is alleen bij Marktplaats, je hebt nog meerdere grote verkoopsites zoals Speurders.nl en 2ehands.nl. En dan zijn er natuurlijk ook van andere merken nog een heleboel scanners die OSX ondersteunen en/of ondersteund worden door Vuescan. En mocht er vandaag niets op staan wat aan je eisen voldoet, over een paar dagen staat er weer een hele lijst nieuwe advertenties op.
Filter niet op provincie maar op km`s, dan zul je meer vinden, terwijl de afstand niet persee groter hoeft te zijn.
Opsturen zou ik ook niet doen met een kwetsbare scanner, dan maar beter even naar de verkoper toe rijden, dan heb je hem tenminste ook onmiddelijk en zie je vooraf wat je koopt.

Dus even een beetje initiatief tonen door een compatible scanner in jouw omgeving te zoeken en hem ophalen. Dan kun je voor een leuk prijsje een mooie scanner vinden. :smiley:

[quote:4a40f269f0="goulashkanone"]

Als ik kijk op Marktplaats bij scanners en dan filter op Epson of Canon, krijg ik toch een hele lijst.
Dit is alleen bij Marktplaats, je hebt nog meerdere grote verkoopsites zoals Speurders.nl en 2ehands.nl. En dan zijn er natuurlijk ook van andere merken nog een heleboel scanners die OSX ondersteunen en/of ondersteund worden door Vuescan. En mocht er vandaag niets op staan wat aan je eisen voldoet, over een paar dagen staat er weer een hele lijst nieuwe advertenties op.
Filter niet op provincie maar op km`s, dan zul je meer vinden, terwijl de afstand niet persee groter hoeft te zijn.
Opsturen zou ik ook niet doen met een kwetsbare scanner, dan maar beter even naar de verkoper toe rijden, dan heb je hem tenminste ook onmiddelijk en zie je vooraf wat je koopt.

Dus even een beetje initiatief tonen door een compatible scanner in jouw omgeving te zoeken en hem ophalen. Dan kun je voor een leuk prijsje een mooie scanner vinden. :D[/quote:4a40f269f0]

Ik kijk altijd volgens: www.advertentiezoeker.nl. dan zie je gelijk w’a’ar op welke site wat te koop is, maar zo één die jij hebt voor dat geld is best uitzonderlijk!

ik heb nog even gekeken naar jouw scanner 3400c staat er niet standaard heb daarvoor moet je het juiste backend downloaden en complileren

http://ovh.dl.sourceforge.net/sourceforge/hp3300backend/backend-20050128_1.tar.gz

deze werkt voor HP3300c HP 3400C

En dan zou hij in systeem voorkeuren sane te voorschijn moeten komen.

Daarna in fotolader twain apparaat _- SANE aanklikken en scannen

ik heb nog even gekeken naar jouw scanner 3400c staat er niet standaard heb daarvoor moet je het juiste backend downloaden en complileren

http://ovh.dl.sourceforge.net/sourceforge/hp3300backend/backend-20050128_1.tar.gz

deze werkt voor HP3300c HP 3400C

En dan zou hij in systeem voorkeuren sane te voorschijn moeten komen.

Daarna in fotolader twain apparaat _- SANE aanklikken en scannen