fotostation of extensis portfolio 7

Heeft iemand al ervaring met de nieuwste versie van portfolio? Ik heb in het verleden naar tevredenheid met fotostation gewerkt(wel enige regelmaat crashes), maar de OSX update laat zolang op zich wachten dat ik aan een alternatief ga denken.

Hoe verhoudt portfolio 7 zich tot fotostation?
Ik ben met name geinteresseerd in het beheren van vrij grote aantallen beelden en deze voorzien van en het aanpassen van IPTC info.

Dank voor jullie gedachten hierover.

Fotostation is wel der top, maar.... ze laten het voor OSX afweten in Noorwegen. Deze week zou de releade er zijn voor osx doch het is slechts een beta geworden. De full versie komt pas uit in Oktober tijdens IFRA Amsterdam. Als je gaat voor IPTC zou ik toch eens gaan kijken naar Photo mechanic van camerabits. Is een pakket geschreven vooral naar fotojournalisten.

Ik heb Portfolio na versie 5 in de wilgen gehangen en gebruik sindsdien [url=http://www.iview-multimedia.com/]iView media Pro[/url]. Sinds kort versie 2.5 uit. Snel, stabiel en flexibel. In ieder geval de moeite van het bekijken waard.

Ik ben tevreden over Portfolio.

Voordeel van fotostation is dat je CD's kunt branden en weer inlezen en rete snel alles weer kunt vinden. MAAR...werkt inderdaad nog niet onder OSX (zucht) Al de andere programma's zijn ook goed maar dat CD branden en achieveren is HET grote voordeel van Fotostation.

Als ik iets over het hoofd heb gezien bij de andere programa’s laat ik me graag corrigeren trouwens wat ben ook nog steeds ernstig opzoek naar verbetering

Frits

Ik ken de functie van Fotostation niet goed, maar iView kan makkelijk backupCD's maken met een gelinkt beeldbestand. Dat gaat snel en eenvoudig en werkt voor backups prima.

Hey thanks mensen voor het commentaar. Fotostation in oktober pas, duurt lang en wordt ook nog eens veel duurder dan portfolio. Ik denk dat ik naar die laatste nijg (neig??).

[quote:3003a5d339="awi"]Hey thanks mensen voor het commentaar. Fotostation in oktober pas, duurt lang en wordt ook nog eens veel duurder dan portfolio. Ik denk dat ik naar die laatste nijg (neig??).[/quote:3003a5d339]

wij neigen toch naar fotostation… dank voor de tip awietje !!! 8)

Ik sluit me graag bij Deskman aan: iView Media Pro 2.5 doet bíjna alles wat Fotostation ook doet. Echter voor een fractie van de prijs (€139,-- dacht ik). Ook de interface vind ik beduidend prettiger. Daarnaast is iView volledig "AppleScriptable". Inmiddels werken een fors aantal van m'n klanten naar volle tevredenheid met iView en daaronder een aantal, tot voor kort, zeer fervente Fotostation-gebruikers. De reacties tot dusver zijn alleen maar positief! :D

Naar wat onderzoek is toch gebleken dat fotostation het beste werkt, hiermee kun je namelijk het best de IPTC info bewerken voor multiple images, ook als daaral info staat kun je het ofwel wissen en nieuw toevoegen of alles vervangen door de nieuwe info