Fotostation

Heeft iemand al iets gehoord van een nieuwe fotostation die onder MACOSX gaat draaien? Ik heb voorals nog geen goed alternatief kunnen vinden voor deze fotobrowser. De archief mogenlijkheden en het filenaam veranderen per grote selectie kom ik nergens tegen. Wellicht heeft iemand een goed alternatief?

www.fritsdebeer.com

Heb je een tikkie meer gegevens?

Hallo Zora

Meer gegevens?
Ik kan je wel een hele rits voordelen van fotostation opgeven hoor maar of dat zin heeft…
Net heb ik een trial van Iview gedownload en die is best aardig. Maar moet ik nog onderzoeken. Ik werkte al 3 jaar met fotostation en dan ken je elk knopje wel uit je hoofd.
Iview lijkt ook best goed.
FF wennen denk ik…

Waar werk jij mee?

Frits

Even kijken op de site van de makers van Fotostation zou wel zo kien zijn: http://ukbeta.fotoware.com/

[i:b8067c67cc]17/06/2003
FotoStation 5.0
A new version of FotoStation is due out in the next 6 months with Apple OSX compatibility. Any customers buying FotoStation Pro or ED now will be entitled to a free upgrade to 5.0 when it is released.
[/i:b8067c67cc]

Ik had nog nooit van Fotostation gehoord en zelfs ik kon het binnen twee minuten vinden!

Er is nog steeds geen OSX versie van fotoware bezchikbaar. En ja...Fotostation was een van de beste archiveerprogramma's welke je kon indenken. Werkte al jaren met de pro versie en jammergenoeg is er idd geen vergelijk momenteel, je hebt iview-pro of portfolio maar zijn niet DAT wanneer je fotostation gewoon bent. Dat van die zes maanden...neem het met meer dan een korrel zout, staat al een jaar op de site. Misschien komt ze er tegen oktober wanneer IFRA doorgaat. ken daar nogal wat mensen, zal eens een mail sturen om te informeren hoe ver ze staan met de ontwikkeling....... www.fotoware.com voor de pro versie www.fotostation.com voor de amateurversie

Sorry hoor Karel Willem 4

Die info had ik ook al en dat is inderdaad in het google tijdperk niet zo’n kunst.
Soms weten mensen in dit forum soms meer dan wat ergens te vinden is en daar gokte ik ook een beetje op.

DigiGuru…
Ik heb den nu dat Iview maar dat werkt toch niet zo lekker als fotostation pro inderdaad. Even nog behelpen dus.
Kan natuurlijk gaan draaien onder 9.2.2 maar dat is natuurlijk weer de appel aan de boom plakken.
We wachten maar gemoedenlijk af??

Thanks anyway.

Frits

Zelf gebruik ik al enkele jaren FotoStation voor Windows, maar omdat ik binnenkort over ga naar MacOsX ben ik zoekende. Al mijn andere programma's als Capture One en PhotoShop worden zonder problemen omgezet naar een Mac uitvoering, maar FotoStation heeft nog niets. PhotoMechanic wordt vooral in de US veel gebruikt en Extensis heeft zijn PortFolio. Deze laatste is naar mijn mening te omslachtig. Wie heeft er ervaring met PhotoMechnic?

Karel Delvoye
http://www.delvoye.nl/

Sorry voor de late reactie, ik werk met iView. Maar jullie enthousiaste reactie over Fotostation heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt.

Fotostation PRO is twee weken geleden tijdens de IFRA beurs in Leipzig voorgesteld en....werkt onder OSX. Meer info over het nieuwe pakket tref je aan op http://www.fotoware.com/Products/FotoStation%20Pro/ In Nederland kan je meer info hebben over de beschikbaarheid bij Frans Veraart van INCA.