Fout AVI in Quicktime

Ik heb een filmpje dat vrienden van me hebben opgenomen met een 'gewone' camera en digitaal hebben omgezet naar het AVI-formaat (via Windows). Als ik dit wil afspelen met Quicktime 7 krijg ik een zwart scherm zonder geluid, Windows Media Player (Mac) herkent het formaat niet en als ik het omzet met DivXDoctor naar een .MOV dan heb ik nog steeds dat zwarte beeld zonder geluid. Weet er iemand hoe ik het filmpje kan zien in Quicktime??

THX!!

Je mist hoogst waarschijnlijk een Codec voor je Quicktime.

Je kan met het Windows programma ‘G-spot’ controleren welke codec het filmpje gebruikt. En die moet je dan installeren bij je Quicktime.

Probeer het eens met [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14738]vlc[/url]

of mplayer [url]http://mplayerosx.sourceforge.net/[/url]

of één van de 40 topics die ook al over dit onderwerp gaan... :?

Hij heeft nog maar 24 berichten! Kan gebeuren.

Maar weet er een goed boek voor!

[img:939017c13c]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8103[/img:939017c13c]

[quote:a34af32737="Meneer Guggenheimer"]Hij heeft nog maar 24 berichten! Kan gebeuren.

Maar weet er een goed boek voor!

[img:a34af32737]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8103[/img:a34af32737][/quote:a34af32737]

Geniaal. :smiley: Dat wordt mijn nieuwe avator !!

[quote:03e13b1f1a="Xenophon"]

Geniaal. :smiley: Dat wordt mijn nieuwe avator !![/quote:03e13b1f1a]

Ok vooruit!

[quote:3e9bde040c="Meneer Guggenheimer"]Hij heeft nog maar 24 berichten! Kan gebeuren.[/quote:3e9bde040c] Dat hij maar 24 berichten hoeft niets te zeggen. Hij is al 2 jaar lid, dus hij had in die 2 jaar tijd best het forum kunnen verkennen.

[quote:4a9823390b="Xenophon"]Je mist hoogst waarschijnlijk een Codec voor je Quicktime.

Je kan met het Windows programma ‘G-spot’ controleren welke codec het filmpje gebruikt. En die moet je dan installeren bij je Quicktime.[/quote:4a9823390b]

Waar staat de Quicktime-map om de ‘codec’ in te stoppen?

Nu ik een .avi film heb gedownload en die speel ik dan af in Quicktime, dan
krijg ik dus alleen maar beeld en geen geluid. Volgens bovenstaand bericht moet
ik dus iets installeren in de Quicktime map.

Nu heb ik die Codec voor Quicktime geïnstalleerd en die moet ik dan in een
bepaalde map zetten (opstartmap geloof ik). Ik heb al met de zoekfunctie
naar die map gezocht maar kan het niet vinden.
De codec die ik gedownload heb heet on2vp3.component.
Ik hoop dat dat de juiste is.[quote:4a9823390b][/quote:4a9823390b]

De codecs moeten in Bibliotheek -> Quicktime. Met de AC3, Divx en Xvid codecs kom je al een heel end.

Hé bedankt. Ik zag inderdaad in de bibliotheekmap een mapje van Quicktime, maar die was helemaal leeg. Dus ik dacht, da's vast niet goed. Dus daar moeten ze in! owwww.

www.ferrari-spotters.nl/Mac/

Hier staan ze allemaal.

DivX heeft inmiddels een beta van DivX 6 voor Mac uitgebracht, genaamd DivX Fusion. De installer is vanaf vandaag opgenomen in mijn pakketje met plugins.

Meer info over DivX Fusion vind je hier.
Discussies over DivX op de Mac lees je hier.

[quote:965af37a26="unSOUND"]DivX heeft inmiddels een beta van DivX 6 voor Mac uitgebracht, genaamd DivX Fusion. De installer is vanaf vandaag opgenomen in mijn pakketje met plugins.

Discussies over DivX op de Mac lees je hier.[/quote:965af37a26]

De nieuwe DivX doet het prima hier (hoop dat dit zo blijft)
@Unsound, bedankt hiervoor :lol:

Graag gedaan.

( binnenkort schijnt er ook een nieuwe XviD component te komen, de ogg component ligt nog steeds stil, ben benieuwd of dat überhaupt nog verder doorgezet gaat worden.

[quote:853e7664a2="unSOUND"]DivX heeft inmiddels een beta van DivX 6 voor Mac uitgebracht, genaamd DivX Fusion. De installer is vanaf vandaag opgenomen in mijn pakketje met plugins.

Discussies over DivX op de Mac lees je hier.[/quote:853e7664a2]

Relaxed, daar zat ik al een tijdje op te wachten. Als het goed is kan je een soort containers maken met subs, en menu extra’s in het DivX 6 formaat.

Iemand al encoding-ervaringen met DivX 6 ? :smiley:

Ik heb wat films opeslagen als DivX vanuit QuickTime, ging prima. De uitgebreide functies heb ik nog niet gebruikt, weet ook niet of ik daar de behoefte aan heb...

[quote:d3fc5a1466="unSOUND"]Ik heb wat films opeslagen als DivX vanuit QuickTime, ging prima. De uitgebreide functies heb ik nog niet gebruikt, weet ook niet of ik daar de behoefte aan heb...[/quote:d3fc5a1466]

Het grote probleem is dat je met gebruik van ‘exotische’ functies problemen krijgt met compatibility. Om nog maar te zwijgen of je het over een jaar of 5 nog kan uitlezen.

Videocodecs zijn net mensen: er zijn er soms zo enorm veel van. :?