Fout bij branden iDVD2

Ik heb een film gemonteerd in iMovie2 en wil deze branden via iDVD2. Ik krijg echter iedere keer de volgende melding: "Het opname apparaat heeft het volgende gerapporteerd. Mediafout: L-EC uncorrectable error.(0x11,0x0,5) Kan iemand mij vertellen wat dit betekent en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen. Ben niet van plan iedere keer 7 euro te verspelen.

Een paar tips om dit soort fouten te vermijden:

Zorg voor goede DVD's. Zeer goed zijn die van Maxwell en Mitsui. Redelijk goed zijn de schijven van Apple. De juiste keuze van DVD's zorgt voor minimale media errors en een grote uitwisselbaarheid van spelers.
Zorg voor voldoende vrije schijfruimte. 20 GB is geen luxe. Zorg dat de schijf goed gedefragmenteerd is.
Laat iDVD het enige openstaande programma zijn.
Verbreek alle netwerkverbindingen en zet samengebruik e.d uit.

Met deze tips moet het lukken om zonder foutmeldingen te branden. BTW: Ik weet niet waar jij je DVD's koopt, maar 7 euro is belachelijk veel. De genoemde topmerken kosten ongeveer 4 euro. En de blanco DVD's kosten zo'n 2 euro. Kijk maar eens op opussupplies.nl

Nog vergeten: Laat de computer nooit slapen.

Beste Steve,

Dank voor je reactie. Ik heb Apple DVD's gekocht bij een authorised reseller bij mij om de hoek. (had even snel dvd's nodig en het wat K…Weer, dus lekker dichtbij.) Goed om alternatieven te horen van jouw kant. Met name de laatste opmerking kan wel eens heel belangijk zijn. Mijn Apple is inderdaad " gaan slapen" tijdens het branden. Ik zal het nog eens proberen, en e.e.a. goed instellen.

dank voor de tips

Leubi