Fout bij copy-pasten van plaatjes vanuit Safari.

Als ik een foto kopieer uit Safari of uit Preview, en dan deze plak in Illustrator krijg ik de volgende melding:

" Quicktime ™ and a TIFF (Uncompressed) decompressor are needed to see this picture."

Erg lastig is dat, hoe valt het op te lossen?

dit zie ik ook bij windows documenten, als je Tiff gebruikt.. het heeft gewoon geen codec ervoor.

Blijkbaar bij Adobe Illustrator ook (welke versie heb je trouwens), vreemd… photoshop kan het wel gewoon importeren namelijk…

Photoshop kan het inderdaad wel. :?

Van beide heb ik versie CS.

[quote:5f0d86b37a="Zeolynx"]Photoshop kan het inderdaad wel. :?

Van beide heb ik versie CS.[/quote:5f0d86b37a]

dan zul je met behulp van photoshop of preview het bestand moeten exporteren naar een leesbaar formaat…

Het lukt me ook wel, maar ik vind het behoorlijk omslachtig, ik bedoel: Illustrator moet toch gewoon kunnen plakken wat Photoshop ook kan :|

kan je de afbeelding niet eerst naar je buroblad slepen en dan naar illustrator?

[quote:fbb22df998="Zeolynx"]Het lukt me ook wel, maar ik vind het behoorlijk omslachtig, ik bedoel: Illustrator moet toch gewoon kunnen plakken wat Photoshop ook kan :|[/quote:fbb22df998]

ja… echt vreemd dat het niet werkt… vind ik niet kunnen hoor… :?

[quote:06587e6260="Liebemshats"]kan je de afbeelding niet eerst naar je buroblad slepen en dan naar illustrator?[/quote:06587e6260]

Jawel, dat kan wel… maar ik snap niet hoe het kan.

Wat betekend die melding dan precies? Moet ik 1 of andere codec hebben dan? En waar zou ik die evt. kunnen vinden?

Heb je al een oplossing? Ik ga nu noodgedwogen via IE. Vandaaruit kan ik hem wel plakken :wink:

gewoon op je bureaublad slepen, en van daaruit openen in illustrator succes

dank u