Fout bij openen file in Excel

Ik krijg de volgende fout bij het openen van een bestand in Excel:

“Error in accessing the system registry”

Ik werk toch écht op een Mac! Hoezo system registry?! Ik krijg de fout bij het openen van een excel file voorzien van macro’s. Of ik de macro’s enable of disable maakt niets uit.

Iemand enig idee hoe ik het bestand toch kan openen. Eén van de twee files die ik wil openen is vervaardigd op een Mac, de ander op een windows machine.

enige tip die ik u kan geven is om het document te bewaren met de extensie .xls, dus saven vanop windows platform met deze extensie...

Gebeurd het toevallig als je 'm rechtstreeks wilt openen terwijl hij toevallig nog in een mailtje zit? Daar heb ik n.l. wel eens last van. Verslepen van het bestandje naar een gebruikersmap of naar buroblad wil dan altijd helpen. Kweenie, of het wat is, twas maar een suggestie.....

Bedankt voor de suggesties, maar beide bestanden (overigens de enige twee excel bestanden met macro's die ik heb) zijn als .xls opgeslagen en probeer ik niet vanuit mail direct te openen.

Vanaf m’n Desktop probeer ik de bestanden te openen. In Google zoeken op de errormelding geeft geen resultaat helaas.

Anyone else??

Proberen de macro's niet toevallig de (Windows) System Registry aan te spreken? Die ze dan natuurlijk niet kunnen vinden...

Ik heb weinig ervaring met Excel en macro’s, maar misschien kan je het op een versie van Excel proberen te openen, bijvoorbeeld de 2001 versie onder Classic.

Goeie tip Zakalwe, ga ik zeker proberen.

Inmiddels ben ik al iets verder gekomen in het probleem. Door de autorisaties van de bestanden in de /users/username/library/preferences/microsoft te wijzigen naar rwxrwx— krijg ik de foutmedling niet meer.

Echter kreeg ik daarna weer een heel andere fout (ook die heb ik al eens eerder gehad). Bij opstraten van de office applicaties krijg ik direct de melding: “application has unexpectedly quit” Door vervolgens de owner van directory /users/username/library/preferences/microsoft naar root en de user dus geen write autorisatie op directory niveau te geven, kan ik de office applicaties in ieder geval weer opstarten.

Kan de applicaties zoals gezegd weer openen, maar probeer ik vervolgens de macro bestanden te openen, krijg ik weer een unexpectedly quit voor m’n kiezen. :evil:

En fix file permissions in Disk Utility? Heb je dat al geprobeerd?