Fout bij software update

Er zal ongetwijfeld een simpele oplossing zijn, maar ik kon hem hier, noch op de Apple-site vinden, maar ik krijg sinds 10.2.4 standaard bij elke poging tot updaten via software update een fout, en kan dan niet meer updaten, alleen als ik de update gewoon download. Ik zou het graag weer via de updater willen doen. Iemand een idee?

Wat voor melding krijg je precies???

Of wat doet ie? (of wat doet ie niet)

Zou het helpen wanneer je de preference van SoftwareUpdate zou wissen? Ik vertrouw bij dit soort dingen op DiskWarrior... Al geprobeerd?

[quote:1635e0e74b="maceddy"]Wat voor melding krijg je precies???

Of wat doet ie? (of wat doet ie niet)[/quote:1635e0e74b]

Hij zegt: Er is een fout opgetreden, etc. Probeer het met 'download selectie naar bureaublad (of iets dergelijks), maar software update geeft dan verder geen sjoege.

Kan de prefs proberen, maar waar zaten die verstopt?

Enneuh, ik wacht met smart op de nieuwe DiskWarrior, want ik heb ook geregeld fouten bij opstarten. Weet niet of het onder Kernel panic valt, maar wel zo’n fijn grijs scherm met de mededeling dat ik opnieuw moet opstarten. En ik draai nog wel geregeld MacJanitor en schijfhulpprogramma. Ben afgestapt van System Optimizer X en/of Cocktail.

Ik heb System Optimizer ook in een ver verleden gebruikt en Cocktail gebruik ik ook niet meer, nadat ik van een aantal mensen had gehoord dat zij problemen na gebruik hadden gekregen en ikzelf ook...

Ik gebruik nu Macaroni, deze doet automatisch de daily, weekly en monthly en ook de privileges. Leuke ervan is dat hij speciaal voor iBooks en PowerBooks wacht totdat je op netspanning zit, voordat hij de taken gaat doen, dat scheelt energie… Verder handig als je systeembeheerder of familie hebt die je af en toe moet helpen, dan hoef je er bijna nooit meer heen vanwege hun Mac…

Ga naar je harddisk, bibliotheek (de algemene, niet van je thuis), preferences en dan zie je hem daar staan…

ik zou crashlog raadplegen dan evt diskpermissies repareren. En als dat niet werkt een nieuwe user aanmaken.

succes

greetz

bedankt voor de suggesties, maarreuh, nada. Prefs weggegooid, schijfhulp (al weet ik niet waar ik de crsh log vind), maar bij de Safari update, weer deze.

[color=red:fb39051541]Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens de installatie[/color:fb39051541]

Zal nog eens prefs weggooien en opnieuw opstarten of zo…[/code][/list][/list]

Probeer eens een nieuwe user aan te maken :innocent:

succes

De kans is groot dat DiskWarrior het op kan lossen... Het zou half april uitkomen, kreeg ik vorige week te horen, toen ik mijn pre-order plaatste... :|

Hee grote DiskWarrior-fan, ik had hem nog niet, maar wil hem wel heeeeeeeeeeel graag. Zwaar ongeduldig aan 't worden....... :x

[quote:b125b2f00d="passenger"]Zwaar ongeduldig aan 't worden....... :x[/quote:b125b2f00d]

Ja, ik ook! Zodra het binnen is, ga ik mijn hele iMac opschonen en volledig fris installeren… Voorjaarsschoonmaak! :stuck_out_tongue:

Maar ja, waar blijft 'ie… :?