Fouten blijven verschijnen in Schijfhulpprogramma

Gisteren mijn Mac geüpdated, wat ik normaal nooit deed.

10.3.9. combo
Java 1.4.2. update 2
QT 7
Stuffit Expander 9.0.2
Mozilla 1.7.7.
iTunes 4.8. (vandaag) en de benodigde security updates.

Nu ga ik na een installatie altijd mijn bevoegdheden controleren en eventueel herstellen. Nu blijft er een melding steeds weer en weer verschijnen, al herstel ik het. De volgende keer staat 'ie er weer bij. Iemand enig idee wat dit mag betekenen?

[i:4101bc3eac]

Determining correct file permissions.
We are using special permissions for the file or directory ./Library/ColorSync/Profiles/Displays. New permissions are 16893
We are using special permissions for the file or directory ./Library/ColorSync/Profiles. New permissions are 16893
We are using special permissions for the file or directory ./System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are 33261
We are using a special uid for the file or directory ./private/var/at/jobs. New uid is 1
We are using a special uid for the file or directory ./private/var/at/spool. New uid is 1
The privileges have been verified or repaired on the selected volume

[/i:4101bc3eac]

Ik had exact dezelfde foutmeldingen die bij mij waren ontstaan na een van de updates (de laatste?). Ik weet niet wat ze betekenen en ze gingen bij mij ook niet weg na herstel van de bevoegdheden. Inmiddels heb ik Tiger en ben ik ervan af. :sealed:

Ik heb juist dezelfde meldingen. Maar heb er denk ik geen last van.

[quote:27f11df1f1]/System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are 33261 [/quote:27f11df1f1]

van deze weet ik dat die sinds 10.3.5 op het scherm verschijnt en dat dat normaal is.
De andere heb ik geen flauw idee

er zijn meer van dat soort meldingen, je kunt ze opzoeken op de apple site, daar zul je dan zien dat er niks aan de hand is. Die melding blijft ook terug komen.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107298

dit is er een.

Er kan zogenaamd wel niks aan de hand zijn, maar het is vaag dat de schijfpemissies vanaf die bewuste system update niet meer te herstellen zijn...

Ik had hier ook last van.
Nu over naar Tiger gegaan en inderdaad geen last meer van die foute permissies.

Rob.

Er is niets mis met die permissies. Wat disk utility zegt is dat ze speciale permissies gebruiken - in concreto wil dit zeggen dat apple in de loop van 10.3.x beslist heeft de permissies van een bepaalde file te veranderen, bv color sync had een veiligheidsprobleem en dus hebben ze de permissies ervan veranderd. Ook al staan jouw permissies goed, disk utility gaat dit altijd mededelen. Toegegeven, echt elegant is het niet - iedereen denkt dat er iets mis is met de hard disk - maar het is perfect normaal.

Zondag j.l. ben ik dezelfde topic begonnen http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=45427&highlight= Maar ik vind nog geen enkele reactie, noch hiet, noch daar, bevredigend.

[quote:cf43e61d39="sedikit"]Maar ik vind nog geen enkele reactie, noch hiet, noch daar, bevredigend.[/quote:cf43e61d39]

heb je al bij apple gekeken? Daar kun je gewoon lezen dat er niks aan de hand is …

[quote:c4b47a9e83="was frans"][quote:c4b47a9e83="sedikit"]Maar ik vind nog geen enkele reactie, noch hiet, noch daar, bevredigend.[/quote:c4b47a9e83]

heb je al bij apple gekeken? Daar kun je gewoon lezen dat er niks aan de hand is …[/quote:c4b47a9e83]

Nou, dan is voor mij het probleem afgelopen, met mijn dank! Alleen vind ik het van anderen zo knap om tussen die enorme berg informatie het afdoende antwoord te vinden. Ik zoek me altijd tevergeefs suf.

Ik heb het hier al eens vaker gezegd: waarom die ongerustheid over de log file bij permissie herstellen? Het programma doet gewoon zijn werk, en je mag aannemen dat het de juiste acties uitvoert. Sinds Schijfhulpprogramma bestaat zie ik al bij tijd en wijle dit soort meldingen na herstel langskomen, en het zal mij worst zijn. De permissies zijn hersteld, ik krijg geen dialoogvenster met verdere vragen en/of opmerkingen, dus het is klaar & goed. Lijkt me niet zo moeilijk.

Mackie geeft idd een logische verklaring, maar dan nog. Waarom je druk maken over iets waarvan je weet dat je er niks mee kan? En wil je toch wat info, copy/paste maar een stukje tekst als deze: ‘New permissions are 33261’ in Google in, dan kom je allemaal mensen tegen die er slapeloze nachten van hebben, maar ook de uitleg in docs.info.apple.com! (En deze Apple info is de eerste Google hit, dus Sedikit, het hoeft je maar een seconde of 30 te kosten om bij de juiste info te komen.)

[quote:31cc460be6] Determining correct file permissions. We are using special permissions for the file or directory ./Library/ColorSync/Profiles/Displays. New permissions are 16893 We are using special permissions for the file or directory ./Library/ColorSync/Profiles. New permissions are 16893 We are using special permissions for the file or directory ./System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are 33261 We are using a special uid for the file or directory ./private/var/at/jobs. New uid is 1 We are using a special uid for the file or directory ./private/var/at/spool. New uid is 1 The privileges have been verified or repaired on the selected volume

[/quote:31cc460be6]

Wanneer je de schijfpermissies vanaf je installatie cd hersteld krijg je deze melding niet, dit heeft te maken met het herstellen van permissies vanaf je harddisk.

Oppie,

Weet ìk veel! Dacht dat je voor een apple-probleem op de appl-site moest zijn. En daar vind ik de juiste trefwoorden gebruiken altijd een probleem. Maar jouw advies is waardevol: het zoeken met google naar"colorsyncprofiles/displays" leverde mij een bijt in eigen staart op: deze topic! Maar op advies van google ergens een spatie invoeren bracht mij inderdaad pagina’s leesvoer over dit “probleem” op. Weet ik dat ook weer.

Klopt Sedikit, zo vind je jezelf weer virtueel terug. :wink:

Aangezien zowel dit forum als ook de Apple Support site ‘openbaar’ is, wordt deze door Google doorzocht en geïndexeerd; je vind info dan ook vaak sneller met Google dan mbv de zoekfunctie op betreffende sites.

Okay, bedankt voor de info. Ik ben weer gerustgesteld :) En laat de melding, de melding.