foutief ICloud account verwijderen

Mijn buurvrouw heeft bij het ingebruik nemen van haar Iphone 5/Ios 7 voor de ICloud account niet het juiste mailadres van haar Apple ID ingevoerd maar er een punt teveel ingezet (een typefout dus). Daardoor werkt het account niet en lopen dus alle zaken die via die account lopen niet goed. De oplossing: verwijderen, werkt niet. Daarvoor moet je een wachtwoord geven maar omdat dit geen werkelijk mailadres is past het wachtwoord dat erbij hoorde natuurlijk ook niet en wordt de verwijdering niet uitgevoerd. Op de accountgegevens gaan staan en gewoon een nieuw mailadres invoeren gaat ook niet want die keus werkt niet meer vanwege dat foutieve mailadres, het adres bestaat immers niet).
De poging om gewoon een goede ICloud account in te voeren werkt niet, de IPhone accepteert er maar een.
Hoe verwijderen we nu dat account zodat we een nieuwe kunnen instellen? Gaat dat alleen door de fabrieksinstellingen te herstellen of zijn er minder rigoreuze oplossingen. Want in dat geval ben je waarschijnlijk al je contacten e.d. ook kwijt.

Probeer hier eens in te loggen met dat AppleID dan kun je het adres beheren.

https://appleid.apple.com/

Als haar contacten in iCloud staan zullen die niet verdwijnen door de fabrieksinstellingen te herstellen.
Kan je controleren door in te loggen op https://icloud.com

Dat is nu juist het probleem. Omdat er een fout zit in de ICloud naam werkt die cloud niet en daarom kan ik hem ook niet van de iphone verwijderen.

Toen ik m’n iPhone 5 in gebruik nam maakte ik ook een typefout, maar kreeg keurig een melding dat het niet correct was en kon het zonder problemen opnieuw invoeren.
Vind het ook vreemd dat ze niet meer op iCloud.com kan inloggen omdat ze haar e-mail verkeerd heeft ingevoerd op haar iPhone. Heeft ze niet toevallig haar wachtwoord veranderd? Misschien heeft ze wel de verkeerde optie aangeklikt en per ongeluk een nieuw Apple-ID aangemaakt (met een niet bestaand e-mailadres) en haar wachtwoord verkeerd ingevuld. Zou zomaar kunnen. Anders is het een bug en zou ik even contact opnemen met Apple.

Ik denk dat dit inderdaad het geval is. Een nieuwe account op een niet bestaand adres. Je ziet ook dat de iPhone ergens naar blijft zoeken. Dat klopt dan ook weer, het adres met wachtwoord bestaan niet in die combinatie. Maar daardoor is verwijderen niet mogelijk. Lastig probleem dus. Mogelijk dat Apple hier inderdaad de enige is die uitkomst kan bieden. Herstel van de fabrieksinstellingen mogelijk ook maar dan moet alles op het toestel opnieuw ingesteld worden en is ze haar telefoonnummers kwijt. Omdat ik zelf niet over iTunes voor Windows beschik weet ik ook niet of je via iTunes in Windows de contacten ergens kan backuppen zoals dat binnen Apple apparaten wel goed gaat. Lastig dus. Maar ik blijf in voor de goede ideeën.