Foutmelding bij openen van illustrator 10 eps

ik heb een illustrator 10 eps die niet wilt openen, gelukkig kon ik 'm wel in acrobat openen en bewaren als PDF, en deze weer openen in illustrator 10, maar dan ben ik wel al m'n lagen kwijt.

de melding die ik krijg bij het openen van de eps is:
can’t open the illustration. the illustration contains an illegal operand.
Offending operator: “W”
context:
(N)*
u
300 Ar
0 O
0 0 0 0.4 (0c,0m 0y 0k) 0 x
65536 w

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?
Bedankt alvast

Een illustrator 10 eps kan niet geopend worden in een lagere versie. Maar aangezien je niet rept over een lagere versie neem ik aan dat je illustrator 10 hebt.

Je weet zeker dat de eps een illustrator 10 versie is en geen illustrator CS?

Het is een ilustrator 10 bestand, in CS krijg ik een soortgelijke melding

Sorry, dan kan ik je niet helpen. Ik krijg dit soort meldingen alleen bij lagere versies waarin ik een hogere versie open.

Misschien als uiterste redmiddel is je PDF zonder lagen in illustrator weer netjes in lagen terug zetten, maar dat is natuurlijk een gigantisch werk. :cry:

ik denk ook helaas dat er nik anders opzit bedankt voor het meedenken!

Deze melding heeft volgens mij niets te maken met een hogere versie maar eerder met een beschadiging die optreedt bij het doorsturen van bijlages via een pc, althans dit is mijn ervaring, daarom vraag ik meestal om het bestand te laten zippen. Negen van de tien keer krijg ik deze medling dan niet meer. :D

Het bestand is gisteravond opgeslagen op onze server, en vanmorgen kregen we dit probleem

zoals imagic zegt is dit de reden, tijdens het saven gebeurt er iets waardoor jij het bestand niet meer kan openen, oplossing is idd het bestand te zippen alvorens op de server te plaatsen.

servir frais

Ik was vergeten te melden dat we een OS X server hebben, en dan lijkt het me erg vreemd dat je dan je bestanden als zip bestand moet bewaren.

maar zover ik nu dus zie is het bestand op de een of andere manier beschadigd, pech hebben.

Ik heb laatst dezelfde foutmelding gehad en er een vraag over gesteld, kijk maar even :D

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18886&highlight=operand

Is het een .ai of een .eps bestand? Want als het .eps is dan zou ik andere vector programma's proberen die illustrator lagen ondersteunen! Of het werkt is de vraag natuurlijk...