Foutmelding in Toast

Collega's,

Het is een tijd goed gegaan met mijn appeltje maar deze week kwam ik toch iets vreemds tegen.

Tijdens de uitgevoerde opdracht “Save as disc image” geeft het programma er halfweg de brui aan. Reeds drie maal opnieuw geprobeerd en steeds met andere bestanden maar steeds hetzelfde probleem : “Toast could not detect the format of “naam.toast”. Click continue if you are certain that this is a valid disc image.” Maar als ik bevestig doet ie niets meer want het eigenlijke programma heeft zichzelf al afgesloten. Deze foutmelding krijg ik pas als ik klik op het icoontje “naam.toast” dat op het bureaublad verschijnt kort na het starten van het programma.

Ik heb al vele malen met deze opdracht gewerkt om lange tv-programma’s op een dvdtje te krijgen zonder enig probleem.

Het is pas nu dat ik daar een probleem mee heb.

Ik heb kortelings de voorgestelde softwareupdate van Panther uitgevoerd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ?

Wie helpt er mij uit de nood ?

Bedankt.

[quote:9e947be7bf]Ik heb kortelings de voorgestelde softwareupdate van Panther uitgevoerd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ? [/quote:9e947be7bf]

Welke OS versie draai je nu precies?

Zelfde probleem hier sinds de update naar Tiger. Avi-bestandjes naar een cd-rommetje bakken ging altijd zonder problemen, nu knalt Toast er gelijk uit.

Zou het soms met de nieuwe Quicktime te maken hebben?

Toast is (nog) niet compatible met Tiger, er wordt aan een update gewerkt.

Vandaar... Dat is wel een nadeel van Tiger, een aantal dingen werken ineens nniet meer zoals het moet. :(

Daarom wacht ik nog ff met Tiger, zie voor een problemen overzicht:

http://www.macintouch.com/tigerreview/incompatibility.html

Ik heb géén Tiger. Kan dus daar niet aan liggen zeker ? Ik heb Panther versie 10.3.9

Bedankt

Qsd

Niemand die weet hoe ik dat probleem nu kan oplossen please ?

Dank.

Een paar dingen die ik kan bedenken: Heb je de laatste versie 6.09? [quote:8d931b1715]Resolves an unexpected quit when preparing a disc with very specific sizes of data files.[/quote:8d931b1715] Gooi de Toast prefs weg en repareer permissies.

Toast 6.1 Tiger compatible, nu te downloaden :)

Avi-filmpje branden werkt nog steeds niet :(