Foutmelding IP Configuration

Ik heb een ADSL verbinding met router en daar een stuk of 6 Macs aan hangen (en twee PC's van huisgenoten)

Kom ik gister thuis, blijkt de mac waar ik het meest op werk (Sage 450, OSX Jaguar) geen verbinding meer te maken met internet. en ik krijg de foutmelding:

IP Configuration

IN_USE_BY04:76:9e:40a7DHCP_SERVER

al geprobeerd om DHCP op handmatig te zetten, lukt niet, router uit/aan, modem uit/aan mac uit/aan
niets helpt. Ik word gek

Ik durf hier nooit helemaal zeker te zijn, maar het lijkt er op dat machine met ethernetadres 04:76:9e:40a7 gebruikt hetzelfde IPnummer. En dat mag niet... Of het betekent dat dat apparaat als DHCP-server werkt, wat ook niet goed kan komen (twee DHCP in één netwerk) Maar je moet op zoek naar die machine en op zijn minst tijdelijk de netwerkkabel er af halen...

bedankt.

Ik heb even alle andere computers van het netwerk afgehaald en toen deed de Sage het weer.
Daarna een voor een weer aangesloten en hij bleef het doen. Ik weet dus niet wie de boosdoener was, maar het probleem is opgelost. 8)

Er zal er wel een met een autoconfiguratie iets hebben misdaan. Normaalgesproken onthoud je modem / router welke IP-nummers er aan welk MACadres hangt zodat je zelfs met DHCP meestal hetzelfde IPadres krijgt toebedeeld.