Frames en flash navigatie

Hallo lui,

Ik heb een vraagje, ik wil mijn site indelen in 3 frames dus eentje boven (flash navigatie), midden (content) en onder (adres gegevens). Maar nu is mij vraag hoe ik de flash navigatie zo kan laten werken dat alleen het middelste en onderste kader veranderd. De navigatie mag dus niet iedere keer opnieuw geladen worden en het geheel moet als een blok op zijn plaats blijven.

Dit is hem zonder frames: http://www.jesperswebdesign.nl/C4U/home.html
Maar hoe doe ik dit nu mooi met frames, en dat alleen het midden veranderd wanneer ik op een button klik?

Thx :stuck_out_tongue:

Je moet het frame benoemen, bijv. zoals hieronder "bottomFrame". Als dat is wat je zoekt... [code:1:bfc580b786]on (release) { getURL("framenaam.html", "bottomFrame"); } [/code:1:bfc580b786]

Voor een webdesigner kan een goed flashboek handig zijn :wink:

Zo zal je frameset er dan gaan uitzien

<html>
<head>
<title>Frameset Site</title>
</head>
<frameset rows=“200,*” frameborder=“0”> // 200 is de hoogte van je bovenste pagina en met het sterretje vul je de rest op //
<frame src=“menu.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“flashmenu”> // hierin wordt de pagina nl. menu.htm geladen met je flashmenu en ik geef de frame de naam flashmenu mee,maar deze naam moet eigenlijk niet en kan je weglaten//
<frame src=“home.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“bottomframe”> //hier komt je eerste pagina in en als je op een flash knop druk dan moet je hem de verwijzing naar bottomframe meegeven , dat de andere pagina’s daarin zullen laden//
</frameset>
</html>

en dan zal de actie van je flash knop er ongeveer zo uit gaan zien :

on (press) {
getURL(“naampagina.htm”, “bottomframe”);
}

CODE ZONDER UITLEG

<html>
<head>
</head>
<frameset rows=“200,*” frameborder=“0”>
<frame src=“menu.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“flashmenu”>
<frame src=“home.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“bottomframe”>
</frameset>
</html>

Even een korte comment over je site...

Ik vind het mooier en stabieler/herkenbaarder om 1 font te hanteren. Die times past niet bij je schreefloze…

Mooi opgezet

Times?

Ik heb alle letters met Futura gedaan, ik heb nergens times gedaan, waar zie jij die? Als kopteksten ofzo?

Goed dat je het aangeeft.

onderaan de site staat ie in times ... (Mac os / IE 5)

Je bedoelt in die adres balk? Ik zie daar echt geen times, welke pagina is het precies?

Andere mensen die ook het lettertype Times tegenkomen?

ff snel een screen van gemaakt...

[img:f9e9c46473]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/Times.jpg[/img:f9e9c46473]

best wel times roman…
;0

[quote:154fd07d9d="konijn"]Zo zal je frameset er dan gaan uitzien

<html>
<head>
</head>
<frameset rows=“200,*” frameborder=“0”> // 200 is de hoogte van je bovenste pagina en met het sterretje vul je de rest op //
<frame src=“menu.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“flashmenu”> // hierin wordt de pagina nl. menu.htm geladen met je flashmenu en ik geef de frame de naam flashmenu mee,maar deze naam moet eigenlijk niet en kan je weglaten//
<frame src=“home.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“bottomframe”> //hier komt je eerste pagina in en als je op een flash knop druk dan moet je hem de verwijzing naar bottomframe meegeven , dat de andere pagina’s daarin zullen laden//
</frameset>
</html>

en dan zal de actie van je flash knop er ongeveer zo uit gaan zien :

on (press) {
getURL(“naampagina.htm”, “bottomframe”);
}

CODE ZONDER UITLEG

<html>
<head>
</head>
<frameset rows=“200,*” frameborder=“0”>
<frame src=“menu.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“flashmenu”>
<frame src=“home.htm” border=“0” scrolling=“no” noresize name=“bottomframe”>
</frameset>
</html>[/quote:154fd07d9d]

Was mijn uitleg nu nuttig ?? :evil:
:smiley: Zeker niet kwaad bedoeld

Broer konijn bedankt voor de hulp, ik ga het straks proberen.

Btje jammer dat ie nu times new roman laat zien, terwijl ik als lettertype futura heb gekozen. Het kan zijn dat je dat lettertype niet hebt?

Fonts ff embedden :wink:

of... maak er een gifje van? of "break appart" als je met flash werkt

Mensjuhs,

Alleen de navigatie hebbik in flash gemaakt, dus hoe kan ik dan de fonts met html appart breaken? :lol:

Ik ben nu effe bezig met die klote frames, probeer de boel te centreren maar gaat niet echt makkelijk, zal straks wel effe een link geven.

ok... dan moet je even een code in html aangegeven die je browser instrueert Futura te gebruiken. Iets a la <Font = Futura> ... </Font>

Das juist het gekke (zo n00b bennik nu ook weer niet) hij staat al op futura, kijk maar bij de source code.

Goeiedag mensen,

Bennik weer. Ik heb effe gekloot met frames zie hier: http://www.jesperswebdesign.nl/C4U/Mainframe.html

Maar nu zit ik dus met een probleem, in IE 5.2 wordt de navigatie niet overlapt bij het resizen, bij camino en safari wel. Maar bij IE 5.2 ontstaat er ook nog een horizontale balk tijdens resizen van venster, verder komt in alle browsers het middelste vak niet recht onder de bovenste en onderste balk.

Wanneer je resized in alle browsers dan gaat het dus verkeerd.

Iemand die mij kan helpen?

Thx :stuck_out_tongue:

Ik wil je helpen , maar waar kan ik soms ergens alle files downloaden , simpler om je te helpen .

Ook de fla , dan kan ik je code aanpassen want daar zit ook een fout in , de verwijzing naar de framme werkt niet.

Hey man,

Tof van je :smiley:
Maar hoe weet ik dat je er niet mee gaat klooien? Heb je msn?