Frames in Safari

Hallo,

In de broncode van een internetpagina kwam ik de volgende tekst tegen

“Om van deze site gebruik te kunnen maken moet uw browser frames ondersteunen”

Weet iemand van jullie of safari “frames” ondersteund? Mischien dat ik een instelling o.i.d. moet aanpassen, want hij doet het bij mij in ieder geval niet.

In het geval dat safari geen frames ondersteund, welke browser voor de mac kan ik dan wel gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties,

groet,
Ben

[quote:234ae560b0="bennie"]In het geval dat safari geen frames ondersteund, welke browser voor de mac kan ik dan wel gebruiken?[/quote:234ae560b0] Mozilla, Camino, IE, Netscape

En ja, Safari ondersteunt WEL frames. Dan heeft de maker van die bewuste site (link?) fout geprogrammeerd.

Ok, dank je wel.

De maker zal dan wel een fout hebben gemaakt.
Ik kan helaas geen link plaatsen omdat het een intranet-site van mijn werkgever betreft.

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ben

Alle browsers ondersteunen tegenwoordig wel frames. Het is eerder een verwijzing naar de oertijd van het web. Toen Netscape 2 of 3 op de wereld kwam (1996 ofzo), sommige browsers ondersteunden deze nog niet. (welke versie weet ik niet meer)

Uiteraard ondersteund Safari frames het is idd voor oude browsers. Maar ook voor zoekmachines die door het gebruik van de noframes tag toch wel de site kan indexeren.

Maar deze melding wordt hoogstwaarschijnlijk gegenereerd door een javascriptje.

De kans is vrij groot dat er een script in de website zit die kijkt welke browser je hebt en bij een niet herkende browser die betreffende melding geeft. Aangezien Safari een "nieuwere" browser is herkent dat script hem niet als een browser die gewoon met frames kan werken. Je kunt ergens in Safari instellen (ik weet zo eventjes niet meer waar, maar ik denk onder Voorkeuren) dat hij zich bij de server meld als een ander type browser (bijv Netscape) en dan zou het wel goed moeten gaan