Frames uit DVD kopieren

Beste mensen,

Een jaar geleden heb ik met Pinnacle een filmpje van 3 minuten gemaakt en deze op DVD gebrand. Aangezien ik toelating ga doen aan de Design Academy, en geen dvd’s mag meesturen bij mn portfolio wil ik een aantal frames laten zien. Destijds heb ik het filmpje bij en klasgenoot thuis gemaakt en heb dus zelf alleen maar de DVD.

Nu dacht ik de dvd af te spelen en hem dan telkens op pauze te zetten om vervolgens met het programma ‘schermafbeelding’ de gekozen frames op te slaan…helaas, het programma kan schijnbaar niet worden geopend in combinatie met de dvd.

Hoe kan ik het beste die sitlstaande beelden toch als afbeelding opslaan?

Alvast bedankt!

Bijvoorbeeld met Snapz Pro.

google maar even: dvd capture (gratis)

Ja, das een goeie. Die was ik even vergeten. Werkt prima (en voor niks!).

of appeltje shift 3. Dan maakt hij een schermafbeelding en bewaard deze als een pdf op je bureaublad. Keep it Simple...

owkee, thanks...ga het proberen

[quote:267cf5986d="Snakeman"]of appeltje shift 3. Dan maakt hij een schermafbeelding en bewaard deze als een pdf op je bureaublad. Keep it Simple...[/quote:267cf5986d] Zou je zeggen hè... maar dat is niet zo. Dat werkt niet in dvd-speler.

Volgens mij kan het wel als je je weergave in een venster doet

Volgens mij kun je dan het plaatje bewerken en zien als de DVD nog in de speler, maar als je de DVD eruit haalt is de afbeelding zwart... héél hightech. Maargoed, een goeie ripper is MacTheRipper. Daar moet het wel mee lukken.

Succes