Frankrijk verklaart oorlog aan Apple!

'De Fransen hebben het helemaal gehad met Apple iTunes. Ze willen Apple bij wet verplichten de populaire online muziekwinkel open te gooien zodat ook mensen met een andere speler dan een iPod er gebruik van kunnen maken. Donderdag wordt er in het parlement over een dergelijke wet gestemd. Mocht die wet er doorkomen dan zou Apple de music store wel eens op noir kunnen gooien, beweren deskundigen.' [url]http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/03/frankrijk_verklaart_oorlog_aan.html[/url]

Wat een onzin!

Je koopt een iPod en daarbij ‘krijg’ je iTunes en je bent gelukkig.
Je koopt een Sony, Creative, iRiver of whatever en je blijft toch jaloers :lol:

Die ***fransen kunnen wel meer willen, stom sjovinistenvolk. Apple verkoopt een product met daarbij een stukje software voor het kunnen luisteren van muziek. Klaar en punt uit.

Als ik Apple was zou ik lekker zeggen: “bye, bye french people” en de store op zwart zetten…

Opzich vind ik ze een beetje gelijk hebben hoor, gekochte muziek zou je op elke speler moeten kunnen afspelen. Helaas heeft Apple dit niet voor het zeggen en kunnen ze beter de platenbazen gaan aanklagen want die vragen immers om DRM.

Afijn, ik neem dan aan dat alles wat ik er over lees ook waar is dan, want mischien is Apple toch wel blij dat het alleen is af te spelen op een iPod.

haha :D

Ongelofelijk… dit moet een grapje zijn… :stuck_out_tongue:

het zijn toch gewoon AAC's die kunnen andere spelers toch ook afspelen? wat is nou het probleem?

uit iTunes slepen op een andere speler knallen en dat werkt toch ook?
of werkt de DRM dan tegen?

Dan werkt de DRM tegen idd, is wel Jhymn voor te gebruiken overigens :)

[quote:50ee084ef2="HS-L"]het zijn toch gewoon AAC's die kunnen andere spelers toch ook afspelen? wat is nou het probleem?

uit iTunes slepen op een andere speler knallen en dat werkt toch ook?
of werkt de DRM dan tegen?[/quote:50ee084ef2]

Zal wel niet werken (aankoop nummers zitten standaard op slot), dan moet je eerst een CD branden en daarna opnieuw in iTunes importeren. Dat werkt dan wel maar dan verlies je wel weer kwaliteit.

Niet om Apple te bashen, maar vind op dit punt ook dat de Fransen gelijk hebben. DRM dient als rechtsbescherming worden ingezet, niet als middel om een monopoliepositie te behouden!

Ik vraag mij af of andere mp3 spelers wel aac ondersteunen. Zo niet, dan kun je ook zeggen dat het aan de spelers ligt. Of is de DRM zo gesloten dat alleen Apple er wat mee kan?

Ze zeiken om niks man! dat ze maar meer energie steken en aandacht besteden aan de werkeloosheid onder de jeugd en de demonstraties die daar nu zijn, rotte druive plukkers..

Ik hoop alleen maar dat die wet er niet door komt, anders moet ik in twee dagen mijn resterende krediet erdoor jagen. :? Iemand suggesties?

Het lijkt zoiets als dat je verbolgen bent over het feit dat je net aangeschafte cd het niet doet in een cassettedeck... :?

Het is natuurlijk geweldig om een music store te hebben, maar om "apple bij de wet te verplichten" de music store mogelijk te maken dat verzinnen alleen die omhoog gevallen arrogante fransen.

Inderdaad, doe wat aan die wantoestanden, apple zou als voorwaarde moeten stellen: Als jullie het voor elkaar krijgen 1 jaar niet te staken of te demonstreren, nergens in geeneen sector, gooien we die music store open, das dan weer een probleem opgelost!

[quote:73a8667dd0]Inderdaad, doe wat aan die wantoestanden, apple zou als voorwaarde moeten stellen: Als jullie het voor elkaar krijgen 1 jaar niet te staken of te demonstreren, nergens in geeneen sector, gooien we die music store open, das dan weer een probleem opgelost![/quote:73a8667dd0] Dan gaat de music store nooooooooooooooooooooit meer open. :cry: Ze werken hier tussen het staken (en de vakanties) door.

Twee dingen uitelkaar houden, lijkt me;

1. Apple verkoopt muziek in iPod-only formaat.
    (ik zag liever dat Apple muziek voor alle spelers verkocht)

2. Apple verkoopt muziek met copieerbeveiliging DRM
    (niet alleen Apple doet dat)

De Franse overheid wil aan dat laatste wat doen.
Dat lijkt me in het belang van de consument.

En als Apple besluit geen DRM meer te gebruiken en dus vrij aac's aanbied voor 99 eurocent, hoeveel grote platenlabels denk je dat zich nog aansluiten bij de iTMS?

Wat wil Frankrijk eigenljk? Dat de DRM eraf gaat, of dat elke speler vrij is de DRM van Apple te gebruiken? Bij dat laatste hebben ze namelijk ook wel weer een punt.
En waarom alleen over Apple klagen, want ook wmv’s worden verkocht met DRM die dan weer niet werken op een iPod.

[quote:7e93e9483c="sally"]Twee dingen uitelkaar houden, lijkt me;

1. Apple verkoopt muziek in iPod-only formaat.
    (ik zag liever dat Apple muziek voor alle spelers verkocht)

2. Apple verkoopt muziek met copieerbeveiliging DRM
    (niet alleen Apple doet dat)

De Franse overheid wil aan dat laatste wat doen.
Dat lijkt me in het belang van de consument.[/quote:7e93e9483c]
het lijkt me eerder dat ze iets willen doen aan het eerste, iPod only
als ze gaan proberen iets te doen tegen de DRM, dan gaat de winkel direct dicht en zie ze hem daar nooit meer terug
want dat is iets dat de muziek industrie wil, de platen bazen, de auteursrechten verenigingen, …
en die samen hebben wel nog meer macht dan Apple op zen eentje
bovendien is het tweede volledig legaal (bescherming van auteursrechten)
terwijl het eerste eigenlijk niet zo proper is

maar als dat daar lukt om apple te verplichten tot het openstellen van de muziek voor andere spelers
dan ga ik hier Telenet aanklagen en hen verplichten PCTV open te stellen voor alle platformen, want nu werkt die rommel ook niet op een mac of linux, enkel op microshit winblows rommel
en ik betaal net even veel voor mijn internet abo als de windows gebruikers

't Is eigenlijk wel geestig als proefproces, want inderdaad is het een monopolie. Maar was het niet zo dat Apple dat ook van de platenmaatschappijen moet doen? Dan wordt het wel interessant als de Franse rechter dat zou doorbreken.

Je kunt toch gewoon als mp3 exporteren vanuit itunes ('converteer selectie naar mp3'). En ze dan naar de speler slepen. Doe ik met andere spelers. nooit problemen.

[quote:1b4cff9c78="passenger"]'t Is eigenlijk wel geestig als proefproces, want inderdaad is het een monopolie. [/quote:1b4cff9c78] Nee, dat is het niet. Voor zowel de iPod als de iTMS bestaan alternatieven. Andere spelers kunnen niet rechtstreeks de muziek van de iTMS afspelen, maar natuurlijk wel die van andere aanbieders.