Frédérique Huydts, 1967-2006

Ze verdient wel een apart draadje.

Frédérique Huydts is geboren op 19 augustus 1967 in Den Haag. Ze volgde de Maastrichtse Toneelacademie, waar ze in 1989 afstudeerde. In het laatste jaar van de toneelschool speelde ze in de veel geprezen tv serie De Brug van Rimko Haanstra.

Het grote publiek kent Frédérique van de soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden (1990-1991), waar ze een seizoen de rol van Annet vertolkte. Verder had ze gastrollen in Diamant, Baantjer, Flodder, 12 Steden, 13 Ongelukken en Willie en Nellie.

In 1996 speelde Frédérique de vrouwelijke hoofdrol in de NCRV-dramaserie In naam der Koningin geregisseerd door Bram van Erkel. Twee jaar later was ze te zien in Wij Alexander, ook van Rimko Haanstra. In 1999 speelde ze in de NCRV-comedyserie In de clinch een hoofdrol. Sinds haar rol als Roos de Wit in de dramaserie Meiden van De Wit van Net 5 is Frédérique ook bekend in België.

Naast tv-series, was Frédérique te zien in verschillende theaterproducties zoals Puzzels, David Copperfield van Charles Dickens en in de succesvolle theaterstukken van Haye van der Heyden Mussen en Zwanen I, II, III en IV. Samen met Rick Engelkes speelde ze in het toneelstuk Gek van liefde.

Eind 2005 bleek Frédérique darmkanker te hebben. Afgelopen jaar was ze te gast in het programma Villa Felderhof. Ze sprak daarover openhartig in het boek Buigen als bamboe van Rob Bruntink en Anja Krabben. Een citaat:
“Ik heb een enorm litteken. Geen probleem, daar ga ik ’s zomers gewoon mee op het strand liggen zonder het te camoufleren. Maar het liefste zou ik het aan mensen laten zien en er dan bij vertellen: ik was aan het duiken, er kwam een haai, een barracuda, en ik heb het overleefd. Wow, zeggen mensen dan, laat nog eens zien. Stoer verhaal. Maar als ik moet zeggen: ik had kanker, dat werkt niet. Het is gewoon niet stoer, kanker, omdat het je overkomt. Het is eerder eng, omdat je eraan dood kunt gaan.”

Op Net 5 maakt Frédérique begin dit jaar haar debuut als presentatrice. In het programma Dreamtravel reist ze de wereld over en verrast ze mensen met een droomreis. In de serie Wie is... de mol? die momenteel op tv te zien is en waarvan de opnamen zijn voltooid, is Frédérique een van de kandidaten.

[img:9e9c67a9fe]http://www.featurescm.nl/Pages/actricepgs/huydts/foto1.jpg[/img:9e9c67a9fe]

[size=17:3219f41362]R.I.P.[/size:3219f41362]

Nu op NED1 !
Villa Felderhoff

Ik ga nu weg maar heb net wel even gekeken. Gaat over haar…
Ik keek wel is meiden van de wit, tof programma :smiley:

[b:3219f41362]/Edit:[/b:3219f41362] Ik zie nu dat het villa felderhof idd is, wordt dus nu herhaald.

Echt jammer, vond haar wel een aanwinst voor de nederlandse televisie. :cry:

vorige week hoorde ik dat ze darmkanker had gehad, en dat ze was genezen. ik dacht nog, hey das een van de weinige mensen waarvan ik weet dat ze darm kanker overleefd heeft. de enige zelfs...

zonde en heel jammer voor de nederlandse tv dit…

Absoluut..een keer haar programma gezien als presentatrice..en dat deed ze best leuk..op de basisschool nog een crush op haar gehad....

Wat kan ik zeggen? Kanker blijft een verschrikkelijke ziekte…ook ik heb er al teveel geliefde mensen aan verloren…Dus ik zal nooit nee zeggen tegen de mensen van de kankerbestrijding…

Ik heb het gisteren op het nieuws gezien. Erg jammer dat ze is overleden. En ook nog op zo´n jonge leeftijd.

Vreslijk sneu in eerste plaats voor de nabestaanden, 38 jaar maar! En wel ziek als ze nu nog doorgaan met Wie is de Mol...................hoop dat ze dat uit respect van de buis halen.....

[quote:1d49896fba="I-think"]Vreslijk sneu in eerste plaats voor de nabestaanden, 38 jaar maar! En wel ziek als ze nu nog doorgaan met Wie is de Mol...................hoop dat ze dat uit respect van de buis halen.....[/quote:1d49896fba]Wie is de mol gaat op haar uitdrukkelijke verzoek door.

Weer een leuk mens minder.

Haar van de buis halen zou in mijn ogen eerder respectloos zijn. De doden en de dood wegmoffelen is geen goed ding.

Hé jakkes jongens. Vier jaar jonger dan ik en dan al van het aardse toneel weggerukt.

:cry:

Typisch dat ze een mooi respectvol programma als [b:986f6f13a6]DreamTravel[/b:986f6f13a6] van de buis halen, terwijl een programma dat is gebaseerd op leugens, verraad en bedrog ([b:986f6f13a6]Wie is de mol[/b:986f6f13a6]) op haar verzoek door laten gaan. Maar wat een geweldige vrouw, en wat zo in-en-in-triest dat ze het niet heeft mogen redden.

Erg zonde vond er een leuke aanwinst voor de tv wereld vooral moeilijk voor de nabestaande is toch echt nog geen leeftijd om te gaan.

Eerlijk gezegd had ik nooit van haar gehoord. Ik schrik er altijd wel van als iemand op zo'n jonge leeftijd overlijdt. Je beseft dan maar weer al te goed hoe kwetsbaar het leven is.

[quote:5a8861de7c="MvE"]Eerlijk gezegd had ik nooit van haar gehoord. [/quote:5a8861de7c] Je bent niet de enige, hoor, ik kende haar ook niet. 38 is inderdaad ontzettend jong, mensen van je eigen leeftijd 'horen' gewoon niet te overlijden.

Zoals ik ooit iemand heb horen zeggen:

“Helden gaan altijd als eerste…”

Maar vond inderdaad dat Dreamtravel een leuk programma, omdat je echt kon zien dat ze genoot van de dingen die ze in het programma deed. Misschien had ze zelf wel door dat het voor haar een kans was, dingen en plekke te doen voor het eind der tijden…

mmm, het zet je aan het denken…

Ik heb begrepen dat Frederique dacht dat de kanker verdwenen was. Ze voelde zich heel fit de laatste tijd. Echter een week of wat geleden werd ze plotseling heel erg ziek. Dat kwam meen ik toch vrij onverwachts.

Ook zwaar voor haar ouders. Eerst haar broer verliezen en nu haar. Haar schizofrene broer overleed op 21-jarige leeftijd.

Apart dat haar management hun site nog niet heeft aangepast.

http://www.featurescm.nl/

Als je in die site op haar foto klikt krijg je het bericht te zien dat ze is overleden.

[quote:98611efac8="MacBjorn"]Als je in die site op haar foto klikt krijg je het bericht te zien dat ze is overleden.[/quote:98611efac8]

Beetje raar…