Freecom cd-rw - zoek een driver

Sinds ik overgestapt ben op OS 10.1.5 werkt mijn Freecom cd-rw niet meer. Toast Titanium herkent de brander niet :( . Ik heb al op diverse sites gekeken of er een update beschikbaar is, maar heb helaas niets kunnen vinden. Is er iemand die hier een oplossing voor weet??

Groeten,

Willem

Welke aansluiting gebruik je, welke versie Toast (laatste versie is 5.1.4)?

Het is een 4x4x24 USB Traveller en Toast 5.1.4, sorry dat ik niet volledig was met mijn informatie :)

Hallo Willem,

Ik gebruik de freecom portable firewire met Titanium 5.1.4 en OS X.1.5 en dit werkt vlekkeloos (ook onder 9.2.2)
Het MOET aan het installeren liggen want tot nu toe heeft mijn brander zich steeds probleemloos aangepast, ook bij het upgraden bij Titanium en OS X

Hans Flick

Ik sluit me geheel bij de vorige spreker aan, want ik  heb tot nu toe nog nooit van dit soortr problemen gehoord. OS X herkent dit soort drives vanzelf, ook zonder Toast.

Haal Toast er eens af, sluit de CD-brander aan, doe er een lege CD in, dan moet OS X zelf reageren met de vraag wat er met de lege CD moet geberuren. Doet-ie 't niet, is er wat mis met die drive. Doet-ie 't wel, opnieuw installeren. Succes!

Volgens mij zien jullie over het hoofd dat het om een USB-brander gaat. Er zijn vaker problemen geweest met de USB-drivers in OS X. Mac-ofiel, bedoel je dat het net bent overgestapt van OS 9 naar OS X of van 10.1.4 naar 10.1.5? In het eerste geval kan het best kloppen dat het niet meer werkt.

Hallo Gijs,

Ik denk dat jij gelijk hebt, ik ben van 9.2.2 overgestapt naar OS X en heb nu versie 10.1.5. Het is inderdaad een USB die onder 9.2.2 prima werkt. Ik hoop dat er toch een oplossing voor te vinden is, in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Willem

Ik kan jullie meedelen dat mijn Freecom cd-rw eindelijk werkt, ik vond op VersionTracker toch nog een driver die werkt onder OS X.

Groeten,

Willem

Ik heb hetzelfde probleem met mijn freecom usb 4x4x24 traveler. Welke driver heb jij hiervoor gebruik?

Hoi,

Als je naar www.VersionTracker.com gaat en rechtsbovenin bij "find" Freecom invuld, dan vind je Freecom Traveller USB 1.0.0.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr.

Willem

Hij doettut. bedankie!

Ø

Graag gedaan  :)