freecom - cd-rw

is er iemand die mij advies kan geven ,omtrend mijn cd-brander. ik ben over gestapt op mac os x jacuar en wil een usb freecom  potable II cd-rw. 4x-4x-24x  intaleeren maar waar haal ik de drivers daar voor vandaan. is iemand daar mee bekent die mij dat kan vertellen. groeten /jacky

Ga naar www.versiontracker.com en vul daar bij zoekopdracht Freecom in, het is geen officiele driver maar werkt wel.

Ik heb zelf sinds twee  jaar ongeveer een Freecom Portable firewire brander.

In OS9 werd deze gewoon herkent door Toast. —> geen driver nodig, alleen iTunes herkende hem niet.

In OSX ( 10.0 t/m Jaguar) herkent iTunes hem prima, en ook het ingebouwde brandprogramma van Apple werkt goed,Toast herkent hem ook prima, nooit problemen mee gehad.
Je hebt dus géén drivers nodig!

[quote:post_uid3="Guest"]Ik heb zelf sinds twee jaar ongeveer een Freecom Portable firewire brander.

In OS9 werd deze gewoon herkent door Toast. —> geen driver nodig, alleen iTunes herkende hem niet.

In OSX ( 10.0 t/m Jaguar) herkent iTunes hem prima, en ook het ingebouwde brandprogramma van Apple werkt goed,Toast herkent hem ook prima, nooit problemen mee gehad.
Je hebt dus géén drivers nodig![/quote:post_uid3]
Als je het bovenstaande goed had gelezen dan had je gezien dat hij een USB brander heeft en geen FIREWIRE!!!!!!!!!!!!
Hij heeft dus wel een driver nodig.

Sorry hoor meneer macofiel, niet boos worden  ;)

Het is dezelfde brander heren, alleen het kabeltje is anders! Er bestaat een firewire kabel en een USB kabel en ze doen het allebei zonder speciale drivers met TOAST titanium . :p

iedereen bedankt voor dereacties tot nu toe . ik hoop dat ik er uit kom met de div adv. bedankt  / jacky

[quote:post_uid3="Torz"]Het is dezelfde brander heren, alleen het kabeltje is anders! Er bestaat een firewire kabel en een USB kabel en ze doen het allebei zonder speciale drivers met TOAST titanium . :p[/quote:post_uid3] Mea Culpa, ik beken schuld, zat er totaal naast, was gewend dat onder 10.1.5 de brander niet herkend werd door Toast, maar onder Jaguar wel.