Freecom externe HD slopen?

Ik heb hier een 40 gieg harddisk van Freecom liggen waarvan de adaptor zoek is. Kan ik deze slopen en de schijf in mijn G4 inbouwen? Weet iemand wat het binnenwerk van zo'n externe HD behelst? Bij Freecom zelf wordt ik niet veel wijzer.

ik heb zelf een freecom 30 gig gedemonteerd, en daar zat een gewone inbouw harddisk in, deze heb ik in een oudere iMac G3 450 Mhz gezet en dat werkt perfect.

meestal zit er in die behuizingen dus een gewone harddisk, waarvan je afhankelijk van het merk even moet opzoeken hoe je de master / slave instellingen aanpast, en dan werkt het.

succes

Inderdaad. what have you got to lose!. Voorzichtig slopen en de stekkertje uit de HD trekken en voorzichtig weer in je mac aansluiten. Soms zitten de stekkers erg vast en heb je een tang nodig om de ide kabel eruit te krijgen. Maar een nieuwe voeding en je hebt weer een extrene opslag ruimte.. is ook wel wat voor te zeggen. HD's kosten tegenwoordig nog een scheet en 3 knikkers dus waarom zou je gaan slopen,koop gewoon een nieuwe bij de pc-boer op de hoek .

Tnx guys. Ik ga lekker hobby-en

Oké, HD was snel uit z'n behuizing en snel in de mac gepropt met de juiste jumpersettings. Echter, mijn mooie studio display bleef op zwart. Wat heb ik nou aan me fiets hangen? Alles er maar weer uit gehaald en de situatie is weer normaal maar wat hiervan nou de oorzaak is? De HD gewoon naar z'n mallemoer waarschijnlijk.