Freecom firewire cd brnader

Weet iemand waarom iTunes 4 mijn cd brander niet herkend?? Moet ik hem soms ergens activeren?

Met Toast 5.2.1 werkt alles vlekkeloos, maar iTunes4 zegt: Geen cd brander herkend.

Ik heb een G4 450 AGP, 1,25G intern, OSX 2.5, iTunes4 en een freecom portable II

Ik heb hetzelfde probleem meet Freecom Firewire brander. In combinatie met iTunes 4 op een iMac DV SE.

Alternatief voor jou is denk ik een brander inbouwen. Dat is in ieder geval de goedkoopste oplossing.

Inbouwen gaat wat ver. Ik brand nu maar gewoon met Toast, maar eigenlijk moet het natuurlijk via iTunes ook lukken.

waarom gaat inbouwen wat ver? heb onlangs een LiteOn in mijn G4 450 gestoken. Is in enkele minuten geklaard en werkt vlekkeloos.

Voor de Portable I is een OSX driver. Die zal er dus vast ook wel voor de Portable II zijn.

Even zoeken met Google levert voldoende resultaten op:

Hier is de link voor de Portable I:

http://freecom-usb-osx.sourceforge.net/

freecom geeft bij de drivers geen OSX driver aan voor Port. II.

Overigens is het firewire en geen USB. Heb inmiddels ook een mailtje naar heller gestuurd (leverancier)

Op www.apple.com/itunes kun je zien welke branders er door iTunes worden ondersteund. Voor zover ik weet wordt de Portable II van Freecom niet ondersteund en is hij alleen te gebruiken met Roxio Toast. Het hangt trouwens vaak ook af van het loopwerk wat in de behuizing zit. Een Firewire-brander is, zoals je waarschijnlijk al weet, niet veel anders dan een interne brander die met behulp van een converter in de behuizing op Firewire kan worden aangesloten. Misschien is het een idee om hem uit de behuizing te halen en in je G4 te bouwen? Misschien werkt het dan wel en anders kun je voorlopig alleen via toast branden. Werkt ook goed hoor. :finderoud:

Denk dat ik het maar opgeef......en inderdaad, Toast werkt uitstekend!!!

Toast werkt prima met AIFF bestanden, maar als je een playlist in iTunes hebt gemaakt van 100 MP3 nummers, worden ze door elkaar gemikt als je deze naar Toast sleept.

Of doe ik wat verkeerd?