freeway, scrollgebied

Ben beginnende freeway-er (maar ook webbouwer) heb gisteren trial versie gedownload maar ik heb een vraag;

Ik zou graag een site willen hebben waarbij links de buttons en boven de kop niet meescrollen. Ik zou dus een gebied willen hebben waarin ik kan scrollen en hypertexten neer kan zetten zonder dat de rest van de pagina " meebeweegt" …

wie kan me helpen ??

txs Jack :wink:

Jack,

Verdiep je eens in het concept frames… Een ietwat cryptisch antwoord wellicht maar ik denk dat je het echt zelf moet uitproberen en zoeken. Zo heb ik het ook jaren geleden geleerd en dat is volgens mij nog steeds beter dan een hapklare oplossing aangedragen krijgen. Succes!

Neeee, geen frames... Dat is uit de vorige eeuw.

Het beste kun je het box systeem van css leren in combinatie xhtml en php. Dan kun je ook een soort frames maken, maar dan een stuk gebruiksvriendelijker en een stuk beter voor de zoekmachines!

Roel

Ho, help, dit is interessant. Onze site bestaat ook uit frames omdat het zo heerlijk is om te manouvreren, voor de bezoeker dan. Maar... inderdaad scoort het slechter bij de zoekmachines.

Hoe werkt, als ik een site die opgezet is voor frames zou willen omzetten naar CSS PHP en de rest waar ik niets van snap. Het zou niet al te moeilijk moeten zijn want de pagina’s bestaan gelukkig allemaal al apart en de vormgeving is al met css-stylesheets gemaakt.

Dus ook in mijnm geval een kader boven die niet meescrolt maar op z’n plek blijft met een aantal knoppen, en een linker frame met een submenu en uiteraard een hoofdpagina waar alle tekst in staat!

site:
http://www.nederlofcentrum.nl

Alvast dank !

[quote="roelboekel.nl"]Neeee, geen frames... Dat is uit de vorige eeuw.

Het beste kun je het box systeem van css leren in combinatie xhtml en php. Dan kun je ook een soort frames maken, maar dan een stuk gebruiksvriendelijker en een stuk beter voor de zoekmachines!

Beste Roel, ik snap (als beginnende webbouwer) helemaal niets van wat je zegt. Wat is het box-systeem van css ?

txs.

Wat je wil is in Freeway mogelijk met [url=http://www.softpress.com/kb/article.php?id=098]deze[/url] actie voor Freeway Pro, een scrolling layer. Echter met een trial versie ben je gebonden aan de acties die de versie je bieden, Uitbreiden is niet mogelijk, je zal dan het pakket moeten aanschaffen.

Lees ook even dit draadje door.

Sidarta, dank je wel, jij snapt wat ik bedoel. Jammer dat dat niet gaat in de trial-versie.......

gr.

Jack