freezzz, hold powerbutton to restart

Ik heb bij machouse in woerden een dv400 gekocht. De mac is nu 1 1/2 jaar oud en voor de garantie periode "BOEM" een donkerder scherm met een melding in alle talen dat ik de computer moest herstarten door de powertoets ingedrukt te houden. Goed doen we,....... "BOEM" weer het zelfde verhaal. Ik naar machouse in woerden, het logicboard en geheugen moesten vervangen worden, eur 220,=, ja, hallo dit is garantie werk. Het werd gemaakt, en de iMac dv400 werkte weer als vanouds, ik blij ,(zonder mac, geen leven). Heerlijk 4 maanden ermee kunnen werken, "BOEM" weer een donkerder scherm met een melding in alle talen dat ik de computer moest herstarten door de powertoets ingedrukt te houden. Heb ik gedaan, op de kop af 5 minuten weer een donkerder scherm met een melding in alle talen dat ik de computer moest herstarten door de powertoets ingedrukt te houden. En dat blijft zo doorgaan. Soms weer dat logicboard kapot????? Nu heb ik vernomen dat je op de herstelde/vervangen onderdelen weer een jaar garantie krijgt, maar is dat werkelijk zo, wie zou mij kunnen vertellen waar ik deze woorden op schrift kan krijgen voordat de termijn van een jaar weer voorbij is en ik de leverancier hiermee om de oren kan slaan opdat ze m'n macje weer kunnen herstellen op grond van garantie. Nu lees ik op forums dat je bij het installeren van OSX een firmwareupdate moet doen, (als of je eerst een motorblok van een auto moet vervangen voordat je ermee kunt gaan rijden, daar heb ik namelijk ook geen verstand van.) Ik ben aannemer en geen computer deskundige, kunnen ze mij dat aanrekenen? En had machouse dan niet de firmware update doen, of hoeft dat na het plaatsen van een nieuw logicboard en geheugen. Ik ben nu maar aan het sparen voor een g4 1000mhz, maar wat staat me daar strak mee te wachten???

Heb hetzelfde gehad met mijn DV SE 500. Doe een schone nieuwe installatie (Heb 'm nu zonder OS 9 en hij gaat weer als een zonnetje.

Had volgens mij te maken met bugs in 10.2.4 en 5.

Vreemd verhaal over je iMac. Ik had ook iets dergelijks aan de hand een week geleden, maar het gebeurde wel niet uit zichzelf. Ik had met een programmaatje zitten prutsen dat overbodige taalbestanden verwijdert. Daarna ook, bij elke herstart, stipt na 5 minuten een fatale crash (kernel panic). Heb dan OSX.2 opnieuw geïnstalleerd met de functie al mijn bestanden, mappen en programma's te behouden, en nu werkt ie weer prima (hout vasthouden). Ben nu nog steeds heel achterdochtig als ie dan ook maar ietsje vreemd doet, maar een fatale crash heb ik sinds niet meer gehad.

Dus ik weet niet hoe je probleem is ontstaan, maar het klinkt me raar dat ze onmiddellijk je logic-board vervangen enzo…

Ik hoop dat 't goedkomt allemaal!

Greetz, tfmichie

ik weet ook niet hoe 't komt maar het is helaas een feit. misschien kan het komen omdat m'n imac soms wel eens een maand of langer achter elkaar aanstaat. ik heb een Kdx server van haxialsoftware draaien.

Ik zou daar met die verkoper toch eens ernstig gaan praten. Het lijkt me een vreemd verhaal met dat logic board. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: ik heb ook eens het moederbord van mijn dv400 moeten laten vervangen en kreeg wel degelijk herstelgarantie.

ik had dus vanmiddag precies hetzelfde. Ben hem nu opnieuw aan het installeren dus ben benieuwd wat ie doet. ik heb overigens een emac 700 met 384mb en een systeem tussen 10.2 en 10.2.6 :P :? hou jullie wel op de hoogte

Nu al weer een uurtje of twee stabiel na een schone (her)installatie. ben benieuwd. Zit toch te denken aan een softwareprobleem ipv een hardwareprobleem

Ik heb uit ellende nu een iMac 350 met 10.2.6 draaien, en nu ,na een weekje aan te hebben gestaan, begint het gedonder al weer. applicaties starten niet meer, en als ik h'm herstart heb ik WEEEER een dock die er uit ziet als of ik net osx heb geinstalleerd, kaal, leeg. kan alles weer gaan instellen...... wat doe ik nu weer verkeerd?????? of zit er een bug in 10.2.6