Fresh Install, probleem 1: .mac account met te lang password

Ik heb na alle ellende van de afgelopen 24 uur maar besloten heel OS X er opnieuw op te knallen. Hierbij natuurlijk weer allerlei andere ellende op te lossen. Hulp is welkom.

Eerste probleem is mijn .mac account. Ik moet mijn naam en wachtwoord opgeven, maar kan voor die laatste maar 8 karakters tikken terwijl ik er 9 heb in mijn huidige password.

Ik kan natuurlijk online mijn password aanpassen, maar vind dit toch wel een stomme blunder van Apple. Is dit op een andere manier op te lossen, door direct editen van een of ander bestand misschien?

Wat misschien makkelijker is, om al je problemen van installatie in 1 post te zetten.. of heb ik 't mis?

[quote:6b3b37bef8="Adriaan Mol"]Wat misschien makkelijker is, om al je problemen van installatie in 1 post te zetten.. of heb ik 't mis?[/quote:6b3b37bef8]

Ik dacht ze juist allemaal apart te doen zodat mensen die eventueel een oplossing weten alleen reageren op het betreffende topic. Een post als “80 problemen na installatie” leest niemand. :smiley:

Maar ik hou het binnen de perken hoor, komt er nog 1-tje bij… :stuck_out_tongue:

Kreeg je problemen na de laatste security update? Mijn iMac logt soms spontaan uit en in... Erg fijn... Ik weet het, ik heb er veel rommel opstaan en behoorlijk met m'n Macje gekloot (lekker testen etc.), maar dat had ik ook vóór die update en toen had ik nog nooit zoiets meegemaakt... :roll:

Ik heb nu de install gedaan vanaf de CD's die bij de iBook kwamen i.p.v. twee originele "retail" Jaguar CD's en alles lijkt nu verholpen. Deze build was ook iets nieuwer (10.2.1 build 6E62 in tegenstelling tot 10.2 build 6C115 van de Jaguar CD's). Bovendien liep deze hele setup ook gewoon op het scherm van de iBook zelf in tegenstelling tot in het externe scherm was de vorige deed. Weet niet of en wat het er mee te maken heeft, maar Jaguar is dus toch niet altijd Jaguar, zit duidelijk verschil in de CD's...

[quote:d44541bcaa="iRuben"]Ik heb nu de install gedaan vanaf de CD's die bij de iBook kwamen i.p.v. twee originele "retail" Jaguar CD's en alles lijkt nu verholpen.[/quote:d44541bcaa]

Moest je daar nou zoveel herrie voor maken :wink: :lol:

Ik begin een beetje te balen van dat OS X... :( Ik begin een beetje te balen van iRuben. :D

[quote:372c9d7eef="Urbin"]Ik begin een beetje te balen van dat OS X... :( Ik begin een beetje te balen van iRuben. :D[/quote:372c9d7eef]

:stuck_out_tongue: Dat de installatie nu wel goed is gegaan neemt niet weg dat ik tot nu toe alleen nog maar negatiever ben gaan denken over OS X. Mijn webcam probleem staat er nog steeds en het is natuurlijk van de zotte dat twee originele Jaguar CD’s zoveel problemen geven op mijn iBook.

Stel dat mijn iBook al wat ouder was en er alleen maar OS X 10.0.4 bij zou zitten zoals bij mijn iMac (waarvoor ik die Jaguar CD’s toen heb gekocht). Dan zat ik toch mooi met een gammel systeem waarvoor wel de volle mep betaald is!

En ik moet nog maar even afwachten of de updates nu wel goed gaan, die lopen namelijk nog…

Ben bang dat je met die cam de eerste x verkeerde drivers gebruikt heb. Is die cam wel supported door Maccam? Heb je de fokking ape geinstalled en daarna die Patch voor USB AV iChat?

Als je alles opnieuw geinstalled heeft moet hij het doen Ruben anders schuif je dat iBook maar bij onder de deur door.

[quote:2b77d4cdec="Urbin"]Als je alles opnieuw geinstalled heeft moet hij het ...[/quote:2b77d4cdec]

Nee bedankt. Het ziet mij er nog steeds veel te “Windows” uit. Installeer dit, installeer dat, installeer zus en zo. Het ding doet het toch ook gewoon in iMovie? Ik probeer het wel weer een keer met OS X op mijn externe schijf. Nu ik weet dat ik persé van die iBook versie moet installeren ga ik dat ook nog maar eens op mijn FireWire HD proberen voor test-doeleinden. Alle ellende is juist begonnen door dat gekloot met die camera’s, dus die fout maak ik geen tweede keer! :smiley:

Doe het dan ook goed man. :D ;)

[quote:14ad6055b1="Urbin"]Doe het dan ook goed man. :D ;)[/quote:14ad6055b1]

Hey, ik ben een switcher, zitten nog wat oude gewoontes in! :smiley: Met Windows kon ik gewoon iedere versie (update, OEM, retail) of willekeurig welke PC installeren. Crashte op allemaal hetzelfde. Weet ik veel dat OS X niet altijd hetzelfde is. Heb daar ooit eens een vraag over gesteld op het forum en toen was het antwoord volgens mij ook dat het niet uit zou maken… blijkbaar toch wel helaas.

[quote:50b5f6e14a="iRuben"][quote:50b5f6e14a="Urbin"]Doe het dan ook goed man. :D ;)[/quote:50b5f6e14a]

Hey, ik ben een switcher, zitten nog wat oude gewoontes in! :smiley: Met Windows kon ik gewoon iedere versie (update, OEM, retail) of willekeurig welke PC installeren. Crashte op allemaal hetzelfde. Weet ik veel dat OS X niet altijd hetzelfde is. Heb daar ooit eens een vraag over gesteld op het forum en toen was het antwoord volgens mij ook dat het niet uit zou maken… blijkbaar toch wel helaas.[/quote:50b5f6e14a]

Hi iRuben, je zegt je bent een switcher, betekent dat ook dat je readme’s niet (niet goed) leest en dat misschien daardoor problemen ontstaan??

[quote:0a9a896c0c="Boskabouter"]Hi iRuben, je zegt je bent een switcher, betekent dat ook dat je readme's niet (niet goed) leest en dat misschien daardoor problemen ontstaan??[/quote:0a9a896c0c]

De wat? :stuck_out_tongue:

Je hebt de beste man wel gehoord... :P :wink:

[quote:8421bae672="iRuben"][quote:8421bae672="Boskabouter"]Hi iRuben, je zegt je bent een switcher, betekent dat ook dat je readme's niet (niet goed) leest en dat misschien daardoor problemen ontstaan??[/quote:8421bae672]

De wat? :-P[/quote:8421bae672]

Haaaaaaaa…tis weer duidelijk hoor :wink:

[quote:6b623cff40="Syndic"]Je hebt de beste man wel gehoord... :P :wink:[/quote:6b623cff40]

Tuurlijk had hij me wel gehoord :wink: er bestaat niet voor niets een RTFM nieuwsgroep op het internet :smiley: