Fresh Install, probleem 4: Scherm-instellingen niet compleet

Ik heb een Hansol H530 als tweede scherm boven mijn iBook hangen. In mijn oorspronkelijke OS X installatie kon ik dit netjes aangeven. Nu mis ik echter allerlei functies die ik voorheen wel had, zoals bijvoorbeeld "Detect Display". Ik kan nog wel instellen hoe de zooi ten opzichte van elkaar staat, maar niet meer wat voor scherm het is. Waar is deze instelling gebleven? Misschien zoek ik wel op de verkeerde plek...

Hoeveel problemen volgen er nog?

Installeer macosx nog eens opnieuw hé.

Ehm Ruben,

hoe heb jij je mac opnieuw geïnstalleerd? Het lijkt mij dat probleem 2, 3 en 4 veroorzaakt zijn door een foute installatie!
Het beste is gewoon je mac op te starten vanaf installatiecd, HD formateren en 10.2 installeren. Dit kan allemaal met de Installer.

Zelf heb ik op een tweede HD een map staan met alle updates van Apple, zodat bij herinstallatie m’n mac binnen een half uurtje up to date is.

[i:d1f3dc1ea3]Give it another try…[/i:d1f3dc1ea3]

[quote:b90aaf7fff="boelie"][i:b90aaf7fff]Give it another try...[/i:b90aaf7fff][/quote:b90aaf7fff]

Denk dat ik dat inderdaad maar eens ga doen, anders spring ik straks helemaal uit mijn vel en ligt die iBook zometeen echt op het fietspad buiten. :x :evil:

Denk dat ik het dan ook maar eens een keer probeer met de “iBook Software Restore” CD’s i.p.v. de “iBook Mac OS X” CD’s… misschien dat dat ook nog uitmaakt… wel balen… weer een middag verloren… :cry:

[quote:6cc8fc4ab1="iRuben"]Denk dat ik dat inderdaad maar eens ga doen, anders spring ik straks helemaal uit mijn vel en ligt die iBook zometeen echt op het fietspad buiten. :x :evil: [/quote:6cc8fc4ab1]

Mocht het nou zo ver komen, dan moet je me het even laten weten dan neem ik graag je ibook van je over :smiley:
Ik heb er dan al één maar het is altijd handig om er eentje extra te hebben ~ net als twee vrouwen, is altijd beter :stuck_out_tongue:

[url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=96460#96460]Opgelost na her-her-installatie...[/url]

[quote:1f2ecc9158="iRuben"][url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=96460#96460]Opgelost na her-her-installatie...[/url][/quote:1f2ecc9158]

Mijn vermoeden is als je gewoon in eerste instantie alles had afgekoppeld wat niet aan je Mac hoefde/hoorde te hangen (2e monitor) dan had je dit niet gehad…heb nog nooit dit soort problemen meegemaakt in al de jaren dat ik met een Mac werk (12,5 jaar nu) en om nu meteen een Software Update met een Windows Update te vergelijken (omdat het bij jou niet werkt) is een klein beetje weird

[quote:64e7efb655="boelie"] Zelf heb ik op een tweede HD een map staan met alle updates van Apple, zodat bij herinstallatie m'n mac binnen een half uurtje up to date is. [/quote:64e7efb655] Off topic / Wat zijn za alle updates ??? /

[quote:3ea4c2afa3="konijn"]Off topic / Wat zijn za alle updates ??? /[/quote:3ea4c2afa3] Een combo 10.2.6, 3 security updates, quicktime 6. ichat AV, ical, isync, iphoto 2, itunes 4 en safari