Fresh Switcher: waarom heb ik het niet eerder gedaan?

Sinds een week of twee/drie gebruik ik nu een iMac G4 en ik ben er echt helemaal heppiedepeppie mee.

Wat voordelen:
-iPhoto is helemaal te gek. Geen gezeur: inpluggen, camera leegzuigen en direct een gave presentatie.
-Multitasking werkt eindelijk eens echt. Gisteren was ik vergeten om een DVD uit te zetten en inmiddels had ik een aantal apps aan staan. Tot mijn stomme verbazing zag ik ineens dat de film op de achtergrond gewoon was verdergegaan zonder dat ik er iets van merkte. Dat had ik op mijn PC niet hoeven doen, dan was de hele handel vastgelopen of zo traag als een slak!
-iWork is geweldig. Ik gebruik geen of nauwelijks Excel, dus dat mis ik niet. Office voor Mac is verwijdert en ik heb iWork gekocht. Goeie ruil. Helder/simpel en volkomen logisch.
-Stil. Mijn PC lijkt weel een stofzuiger vergeleken bij de Mac.

• Netwerken is zo makkelijk en logisch. het werkt gewoon. Geen gedoe. Lan kabel erin en werken maar.
    -Alles werkt <punt>. Geen gedoe met opnieuw opstarten na een installatie, ini files die vervuilen, installatie nieuwe software is zoooo makkelijk.

Wat nadelen:
-De USB printer die ik heb hangen aan mijn hoofdPC, is wel te configureren op de Mac, maar niet te gebruiken.
-Doordat mijn imac maar USB 1.0 heeft is het vullen van de iPod Shuffle niet al te snel.
-Ik ben predikant en gebruik dus veel bijbel software. Die is er voor Mac gewoon een stuk minder dan voor de PC.

Voor de rest ben ik erg tevreden met mijn imac! Ik had het jaren eerder moeten doen! Nu heb ik eindelijk eens de tijd om met mijn computer te werken ipv het internet af te struinen naar oplossingen voor allerlei problemen. het is bijna eng… :wink: [/list]

You have seen the light! :P

Welkom!

Welkom Doulos op macosx.nl!

[quote:f5540cf95a=“Doulos”]-De USB printer die ik heb hangen aan mijn hoofdPC, is wel te configureren op de Mac, maar niet te gebruiken.[/quote:f5540cf95a]
Ik durft te wedden dat de printer op OSX te gebruiken is… als je ons vertelt welk merk en type printer je hebt dan proberen we je verder te helpen.
OSX heeft standaard al zeer veel drivers van printers aan boord. Kleine kans dat je een printer hebt die niet op OSX te gebruiken is.

[quote:0d2643c482="MacBjorn"]Welkom Doulos op macosx.nl!

[quote:0d2643c482=“Doulos”]-De USB printer die ik heb hangen aan mijn hoofdPC, is wel te configureren op de Mac, maar niet te gebruiken.[/quote:0d2643c482]
Ik durft te wedden dat de printer op OSX te gebruiken is… als je ons vertelt welk merk en type printer je hebt dan proberen we je verder te helpen.
OSX heeft standaard al zeer veel drivers van printers aan boord. Kleine kans dat je een printer hebt die niet op OSX te gebruiken is.[/quote:0d2643c482]

Ik heb een Lexmark Z52. Inderdaad vrij basic. Onder windows geen probleem, onder Mac “ziet” ie ook precies wat er aan hangt, maar printopdrachten weigert ie uit te voeren.

Doulos welke iMac G4 heb je ? Ik ben namelijk wel Geinterseseert in de iMac G4 ! En welk OS gebruik je ?

[quote:bded9979d7="Doulos"][quote:bded9979d7="MacBjorn"]Welkom Doulos op macosx.nl!

[quote:bded9979d7=“Doulos”]-De USB printer die ik heb hangen aan mijn hoofdPC, is wel te configureren op de Mac, maar niet te gebruiken.[/quote:bded9979d7]
OSX heeft standaard al zeer veel drivers van printers aan boord. Kleine kans dat je een printer hebt die niet op OSX te gebruiken is.[/quote:bded9979d7]

Ik heb een Lexmark Z52. Inderdaad vrij basic. Onder windows geen probleem, onder Mac “ziet” ie ook precies wat er aan hangt, maar printopdrachten weigert ie uit te voeren.[/quote:bded9979d7]

Zie: http://www.macfixit.com/article.php?story=20050330073015105

De GIMP/gutenprint-printerdrivers ondersteunen deze printer wel. Succes!

[quote:30abf3b164="Ashwin"]Doulos welke iMac G4 heb je ? Ik ben namelijk wel Geinterseseert in de iMac G4 ! En welk OS gebruik je ?[/quote:30abf3b164]

Volgens mij wilt hij hem niet verkopen :stuck_out_tongue:

[quote:7f7f8fbce5="GordonNL"][quote:7f7f8fbce5="Ashwin"]Doulos welke iMac G4 heb je ? Ik ben namelijk wel Geinterseseert in de iMac G4 ! En welk OS gebruik je ?[/quote:7f7f8fbce5]

Volgens mij wilt hij hem niet verkopen :P[/quote:7f7f8fbce5]

Nee dat bedoel ik niet.

ashwin,.. als doulos een beetje heeft rondgekeken in het switchers forum heeftie waarschijnlijk al zo'n 53 keer gelezen dat je wel geinteresseert ben in de imac g4 :x

[quote:8b25f6f8e1="Ashwin"]Doulos welke iMac G4 heb je ? Ik ben namelijk wel Geinterseseert in de iMac G4 ! En welk OS gebruik je ?[/quote:8b25f6f8e1]

Ik heb zo’n bolletje. Zie mijn avatar. 800 Mhz, 512MB. 60gb hd.

Gekocht omdat ie zo vreselijk mooi is. Door mijn goede switchers ervaringen koop ik er misschien ook nog een minimac bij.

Ken je al wel [url=http://www.macsword.com/]MacSword[/url]? Geen idee of dit aansluit bij jouw ideeën over goede bijbelsoftware trouwens...

Ik zag laatst een pastoor met een iBook, zag er wel hip uit. Vroeg hem of hij Apple-fanaat was. Dat was hij inmiddels wel, maar had voor Apple moeten kiezen, omdat dit de enige computer was die Hebreeuwse tekens aankon / aankan.

En Doulos, ken je deze al?

http://www.catholicinsider.com/

@Turver: Mac Sword ken ik en heb ik draaien. Is voor een freeware programma vrij aardig, maar mist het zoeken in de grondtekst (Grieks en Hebreeuws) en de daaraan gekoppelde vormen van een woord. Het beste pakket op de Mac is [url=http://www.accordancebible.com/]Accordance[/url], maar dit is waanzinnig prijzig!

@reddrummaster: onzin, Grieks en Hebreeuws is prima te zien onder Windows. Maar onder Mac gaat het allemaal wel lekkerder.

@Nietzman: Yep, Rodderique ken ik. Ik heb veel naar zijn podcasts geluisterd.