Aangezien ik voor het eerst met OSX werk vroeg ik me af hoe moeilijk het is om dit besturingssysteem te installeren.
Hopelijk heb ik komende week mijn iBook weer terug en kan ik hiermee aan de slag. Omdat nu alles voorgeinstalleerd is begin ik liever even met een schone lei. Ik bepaal altijd graag zelf wat er precies op mijn computer staat, en bespaar graag ruimte door dingen die ik toch niet ga gebruiken weg te laten (bijvoobeeld de trials en de Classic omgeving).
Ik neem aan dat alle programma’s die nu op de iBook staan wel weer terug te vinden zijn op de twee bijgeleverde cd’s?
Maarten dat is super simpel. Bij een nieuwe iBook zit volgens mij toch een DVD, maar ook als het CD's zijn dan gaat dat als volgt.
Je doet de CD erin en krijgt vanzelf de vraag of je wilt bijwerken, of een schone installatie wilt doen. je kiest voor dat laatste en dan kun je aangeven of je een standaard of aangepaste installatie wilt. ikzelf doe een angepaste omdat ik niet al die printerdrivers en exotische talen hoef, zoals traditioneel chinees. dat scheelt al weer behoorlijk wat ruimte. Na je keuze start de installatie en na een halfuurtje is het klaar. De eerste keer geef je je naam etc op en draaien maar.
Ik heb twee disks (1 & 2), zouden idd ook goed dvd's kunnen zijn. Maar dan kan je dus gewoon booten met die cd of moet je hem gewoon in het OS laden?
Weet iemand of iLife ook gewoon op de bijgeleverde disks staat? Deze wil ik namelijk wel graag gaan gebruiken. Zo ja, kan deze op soortgelijke wijze worden geintalleerd?
als je de disk erin doet herkent mac osx die en geeft aan dat je moet herstarten met de disk erin dan start het installatieporces en inderdaad staat iLive erop en wordt meteen meegeinstalleerd. Het zal wel een DVD zijn, want de loops van garageband zijn al meer dan 2 Gb
[quote:b546330d79="MaartenB"]Ik heb twee disks (1 & 2), zouden idd ook goed dvd's kunnen zijn. Maar dan kan je dus gewoon booten met die cd of moet je hem gewoon in het OS laden?
Weet iemand of iLife ook gewoon op de bijgeleverde disks staat? Deze wil ik namelijk wel graag gaan gebruiken. Zo ja, kan deze op soortgelijke wijze worden geintalleerd?[/quote:b546330d79]
Prop disk 1 in je cd-lade, en klik op het icoon met de X. De rest wijst zich van zelf (tis apple, duh).
iLife staat als het goed is als een zgn package op disk 1. Het wordt meen ik als additionele software oid genoemd. Ook hier geld, gewoon klikken, en de rest wijst zich vanzelf.
Classic, en soms wat extra software, spelletjes, dat verschilt een beetje.
Maar alles software kun je in hetbegin aanwijzen bij de installatie. Mocht je iets hebben uitgekozen wat op disk 2 staat, zal hij daar gewoon om vragen zodra hij klaar is met disk 1.
Naast de installatie van OS X, kun je soms ook een bestand op de CD vinden dat “optional installs” heet, dat zijn vaak demo’s van software-pakketten, of kleine gratis programma’s.
volgens mij alles. Tenminste dat was het bij mij vorig jaar. Heel iLife 04, iDVD (en ik heb niet eens een SuperDrive), Appleworks etc. Ook een schone installatie toen gedaan.
Damn, dat ging inderdaad makkelijk. Heb eigenlijk bijna alles weer geínstalleerd behalve de printerdrivers en het uitgebreide talenpakket.
Van het ‘additional spul’ heb ik de trials weggelaten. En ook iets dat als iets in de trend van ‘Appelworks Languages’ werd aangegeven. Iemand enig idee wat dit is?
Net ook mijn surfspot Office pakket in de post gekregen