Front Row 1.0.1 is uit..

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28431

Iemand hier meer informatie over?

Dennis

Helaas, werkt alleen als je FR op legale manieren verkregen hebt, oftewel, als je een iMac G5 met ingebouwde iSight hebt. :-(

Ik heb in het pakket een update voor de huidige DVD player gevonden.

De nieuwe versie is 4.6.3
De huidige versie is 4.6.1

er komt vast binnenkort wel weer een hack zodat iederreen de nieuwe verise kan gebruiken!

Het wordt stilaan tijd dat Apple FR vrijgeeft voor zn trouwe users hoor... :?

Je kunt blijkbaar wel de gehackte Front Row 1.0 updaten, lees het volgende:

So Far, my unsupported test machine, an eMac 1GHz, ATI Graphics (32MB VRAM) seems to have benefited from the 1.0.1 Update. It’s less jerky, quicker, and less likely to give an error message (non-yet as compared to a few in 1.0)

Anyways, is up to you to get the hacked Front Row 1.0 onto your unsupported Mac (hint: Google it). Then download this update…

The Update will claim that it is only for iMac G5 with built in iSight…
Double-click and mount the .dmg. From inside the mounted image, pull out the installer package and drag it (copy) to your desktop.

Now, launch Pacifist (here at Versiontracker)
Navigate to and open the FrontRowUpdate1.0.1.pkg on your desktop…
Choose the “Install” option (not the extract option) of the Contents of FrontRowUpdate1.0.1.pkg…

Whenever it asks if you want to “update or replace” a component, Choose >> “Update”. After a few components, it will ask if you want to “Replace” or Don’t Change" the remaining components. Choose “Replace”.
(But only to those components that Do Not Offer an update option…)

The Pacificist enabled update procedure will actually do a permissions fix for you as part of its installation/update. Restart your unsupported Mac, and continue to use it as hackfully as before…

Dank Frans T. voor de tip. Het werkt :D

edit: het minimizen van vensters werkt nu weer niet…

Om van FontRow gebruik te maken moet je gewoon een nieuwe iMac kopen. Zoals ik... 8)

[quote:5fcfa3abed="aToMac"]Om van FontRow gebruik te maken moet je gewoon een nieuwe iMac kopen. Zoals ik... 8)[/quote:5fcfa3abed]

how about… No!

lol

ik heb 2 vraagjes he... Ik heb Front Row draaien op een iBook G3 met gebruik van het toetsenbord, maar ik kan het helaas alleen opstarten met zo een script of zo een cocoa helper... Misschien kunnen jullie me ermee helpen, namelijk:

Ik heb gehoord dat je Front Row ook met de Escape toets kan opstarten, maar hoe gaat dat dan…? Bij mij lukt dat niet…

Daarnaast als ik in bijvoorbeeld een van de onderdelen van Front Row zoals iTunes zit en ik wil terug naar het hoofdmenu, welke toets moet ik dan gebruiken… want als ik op een of andere toets druk dan ga ik weer terug naar het Bureaublad…

:oops:

1: Xkeys (gratis te downloaden bij versiontracker) 2: esc. toets

[quote:7868840824="Frans T"]Je kunt blijkbaar wel de gehackte Front Row 1.0 updaten, lees het volgende:

So Far, my unsupported test machine, an eMac 1GHz, ATI Graphics (32MB VRAM) seems to have benefited from the 1.0.1 Update. It’s less jerky, quicker, and less likely to give an error message (non-yet as compared to a few in 1.0)

Anyways, is up to you to get the hacked Front Row 1.0 onto your unsupported Mac (hint: Google it). Then download this update…

The Update will claim that it is only for iMac G5 with built in iSight…
Double-click and mount the .dmg. From inside the mounted image, pull out the installer package and drag it (copy) to your desktop.

Now, launch Pacifist (here at Versiontracker)
Navigate to and open the FrontRowUpdate1.0.1.pkg on your desktop…
Choose the “Install” option (not the extract option) of the Contents of FrontRowUpdate1.0.1.pkg…

Whenever it asks if you want to “update or replace” a component, Choose >> “Update”. After a few components, it will ask if you want to “Replace” or Don’t Change" the remaining components. Choose “Replace”.
(But only to those components that Do Not Offer an update option…)

The Pacificist enabled update procedure will actually do a permissions fix for you as part of its installation/update. Restart your unsupported Mac, and continue to use it as hackfully as before…[/quote:7868840824]

Weet je zeker dat dit werkt want bij mij staat er gewoon Front Row 1.0 in Toon Info Menu na deze update exact gevolgd te hebben… Bovendien werken zowel het script als de cocoa helper na de update niet meer om Front Row op te starten

[quote:7868840824=“Koen 1980”]1: Xkeys (gratis te downloaden bij versiontracker)
2: esc. toets[/quote:7868840824]

kheb Xkeys gedownload en F7 aangegeven to Lauch application Front Row…
als ik F7 intoets gebeurt er hetzelfde als wanneer ik direct de Front Row applicatie open namelijk dat het icoontje in de Dock verschijnt en boven in het menu Front Row wordt aangegeven, maar NIET dat het programma daadwerkelijk gestart wordt… Een idee waarom?.. :?

Ik heb niet frontrow zelf, maar het applescriptje dat erbij zit onder een toets gezet bij Xkeys. Overigens moet je dan meteen ff checken of je het goeie script hebt. Voor 10.4.3 heb je namelijk een ander script nodig dan voor 10.4.2:

tell application “Front Row”
activate
tell application “System Events” to key code 53
end tell

[quote:00745e2fe5="Koen 1980"]1: Xkeys (gratis te downloaden bij versiontracker) 2: esc. toets[/quote:00745e2fe5]

1. Xkeys werkt prima
  2. als ik op de Escape toets druk gebeurt er niets… :cry: ik kan gewoon niet terug naar het hoofdmenu… als ik een willekeurig toets indruk gaat ie weer terug naar het bureaublad, maar ik wil zo graag naar het hoofdmenu…

Nu weet ik niet of dit normaal is, maar als je in de muziek-sectie een playlist kiest, wil hij van beneden naar boven spelen in plaats van andersom... dus als ik het tweede nummer kies, speelt hij daarna het eerste nummers, en stopt dan... kan dit niet andersom ? Dat hij gewoon de lijst naar beneden volgt ?

Mooi! De DVD speller werkt nu, en alles gaat wat sneller.

[quote:7b71ce26e5="TurkishDelight"][quote:7b71ce26e5="Koen 1980"]1: Xkeys (gratis te downloaden bij versiontracker) 2: esc. toets[/quote:7b71ce26e5]

1. Xkeys werkt prima
  2. als ik op de Escape toets druk gebeurt er niets… :cry: ik kan gewoon niet terug naar het hoofdmenu… als ik een willekeurig toets indruk gaat ie weer terug naar het bureaublad, maar ik wil zo graag naar het hoofdmenu…[/quote:7b71ce26e5]

Hmm, da’s heel vreemd. Dat met die willekeurige toets klopt, doet ie bij mij ook, maar esc is bij mij toch echt één stapje terug in t menu. Iemand anders een oplossing hiervoor?

[quote:d95a46b48b="Koen 1980"][quote:d95a46b48b="TurkishDelight"][quote:d95a46b48b="Koen 1980"]1: Xkeys (gratis te downloaden bij versiontracker) 2: esc. toets[/quote:d95a46b48b]

1. Xkeys werkt prima
  2. als ik op de Escape toets druk gebeurt er niets… :cry: ik kan gewoon niet terug naar het hoofdmenu… als ik een willekeurig toets indruk gaat ie weer terug naar het bureaublad, maar ik wil zo graag naar het hoofdmenu…[/quote:d95a46b48b]

Hmm, da’s heel vreemd. Dat met die willekeurige toets klopt, doet ie bij mij ook, maar esc is bij mij toch echt één stapje terug in t menu. Iemand anders een oplossing hiervoor?[/quote:d95a46b48b]

de meeste mensen kunnen ook de interface van Front Row oproepen met Escape tijdens het opstarten van het programma, maar dat lukt bij mij ook niet…
ik kan alleen opstarten met de script of de cocoa helper… :oops:

Maar is dat niet heel onhandig? Ik gebruik esc. in bepaalde programma's. Waarom zet je 'em bijv. niet op F1 of fn+F1? Die zit ernaast.

[quote:e239e04858="Koen 1980"]Maar is dat niet heel onhandig? Ik gebruik esc. in bepaalde programma's. Waarom zet je 'em bijv. niet op F1 of fn+F1? Die zit ernaast.[/quote:e239e04858]

als het opstarten van Front Row via Esc. niet lukt vind ik niet erg en is ook geen issue… maar ik wil wel graag Esc. gebruiken om terugtekeren naar de hoofdmenu van Front Row vooralsnog lukt dit met geen enkele toets en dus ook niet met de Esc. toets op mijn ibookie… :wink: