FrontRow 2 op tv via 2e scherm op MacBook

met FrontRow 1 kon je je MacBook aan de tv hangen en dan de tv als 2e scherm gebruiken. Als je de menubalk op het tweede scherm (tv) sleepte dan startten fullscreen applicaties als FrontRow op de tv. Handig om filmpjes te kijken en fotopresentaties. Toen ik dit gisteren met FrontRow 2 (Leopard) op een MacBook pro probeerde bleek dit niet meer te werken. Ook niet op mijn iBook G4. Is die mogelijkheid verdwenen of kan het op een andere manier? Het kan trouwens wel door het scherm te verdubbelen maar dan zie ik wel de menu's maar ipv de uiteindelijke filmpjes zwart beeld met geluid.

Jammer want zo kan ik mijn macbook niet als AppleTV gebruiken.

Ik heb het hier geprobeerd en bij mij werkt het wel :roll:

dus je hebt FrontRow van Leopard op je TV-scherm en op je MacBook niet?

Ik ben ook wel erg benieuwd naar een definitief antwoord op deze vraag: ook ik wil mijn MacBook met Leopard gaan aansluiten op mijn plasma en dan dvd's en foto's afspelen. Lijkt dus onder Tiger met Frontrow 1 goed te gaan en met Leopard en Frontrow 2 niet?

Gr. Paul.

Ja, ilk heb het geprobeerd met een MacBook Pro en een iBook G4 (firmware aangepast met screen spanning doctor). Op beiden werkt Tiger Frontrow wel en Leopard Frontrow niet.

nu werkt het opeens wel. Ik heb in het gewone quicktime menu Weergave een keer schermvullende presentatie gekozen en daarna werkte het goed. FrontRow verschijnt nu zelfs op de tv met de menubalk op de macbook zelf.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de menubalk op je mac blijft en front row op de tv? Ik heb Leopard en het lukt me wel als de menubalk op de tv staat, maar dat is niet echt praktisch.

later bleek het weeer niet te gaan als ik de witte balk op de tv zet en dan ook nog eens presenteren in Quicktime kies gaar het weer.