FTP access wil niet aan blijven door PureFTP[solved]

Hallo, Ik heb een tijdje geleden met een vriend (hij is nu op vakantie) een connectie gehad over Transmit 2.6.2. Dit is allemaal goed gegaan, verder helemaal geen probleem. Nu heb ik een laptop geleend met het 10.3.4 systeem en daar werk alles goed op ik kan met Appletje-k perfect in mijn vaste computer en in de computer van een huisgenoot. Ik kan dus in de ROOT-folder (macintoshHD) gewoon inloggen( wel met de toegangscode van de beheerder). En ik kan gewoon over het netwerk in de Usermappen komen. (Dit gaat allemaal via een router)

Nu kan ik dit niet meer met mijn normale G4 computer want daar staat bij SysPref:Sharing:Services:
de FTP access uit. en ik kan deze ook niet aan zetten!!. als ik hem aanklik gaat het vanzelf weer gelijk uit. Verder zijn het allemaal de zelfde instellingen die ik op de laptop heb.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen. Ligt het aan TRANSMIT. of aan een ander instelling die ik over het hoofd zie.
(ik kan me herinneren dat ik een programmatje : PureFTP heb geprobeerd maar die heb ik snel weer weggegooid (niet de uninstall- als die bestaat)maar in de trash).

Zou iemand mij kunnen helpen, Ik ga zelf op zoek naar een Uninstall van PureFTP, misschien is dit de boosdoener.

Alvast bedankt,

Rutger1981.

Ik denk inderdaad dat PureFTP de standaard FTP server van Mac OS X uit heeft geschakeld. Probeer dus inderdaad even de uninstaller.

Ik heb de fabrikant van PureFTP om een uninstall gevraagt en krijg ik het volgende terug.

[quote:f5333c16bb]-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

On Jul 4, 2004, at 11:33 AM, rutger ********** wrote:
>
> When i try to accivate FTP access in the
SysPref:Sharing:Service: FTP
> access. This wil directly go from on to off.

Uninstall process can go wrong, you may need to create
/etc/xinetd.d/ftp file when the process is done.

It looks like this :
service ftp
{
disable = yes
socket_type = stream
wait = no
user = root
server = /usr/libexec/ftpd
server_args = -l
groups = yes
flags = REUSE IPv6
}

So replace or create /etc/xinetd.ftp with the content above. Bug has
been fixed and a next release is on its way.

Cheers,

Jean-Matthieu
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.2.4 (Darwin)

iD8DBQFA6LmwKOvN2uszjgARAkIhAJwLNhhNXbhXtPOHtVn0qms5KENRLwCcCE01
D84o9nLG6R5m+eozlM7RJqM=
=PJHo
-----END PGP SIGNATURE-----
[/quote:f5333c16bb]

Weet iemand wat hij hier mee bedoeld en betekend dit dat ik met terminal aan de slag moet (NUL experiance in terminal)

Thanx

je kan dit bestand openen in bijvoorbeeld bbedit. en vul de gegevens die je hebt gekregen in en mischien moet je dan herstarten om de boel te activeren.

daan.

Ja, dat is een klein (tekst) bestandje dat in je (onzichtbare) etc map staat.

Je moet de inhoud daarvan vervangen door de tekst die ze hebben gegeven…

Het hoeft niet per-se met de terminal, het kan ook met een simpele twexteditor, maar je moet er wel eerst even bij komen…

Ga naar de finder en zoek. Geef een extra zoekargument en zoek op ‘onzichtbaar’.
Zoek xinetd.conf. Je komt er wellicht meer tegen.

Dubbelklik het bestand, je zal dan gevraagd worden een app. te kiezen die het kan openen. Kies daarvoor textedit. Open het bestand, verander het en bewaar het opnieuw.

Zo moet het ook lukken…

waar moet ik dit bestand vinden, ik kan nergens een xinetd.tfp vinden en ik weet ook niet als ik deze moet maken waar ik hem moet neerzetten.

is ETC een map want die kan ik niet vinden.

Thanx.

in de finder kan je deze niet standaard vinden, open tekst editior en vul het volledige pad in en als je het niet hebt moet je het aanmaken. /private/etc/xinetd.d/ftp is volgens mij het pad dat je moet hebben.

daan.

[quote:66b35cff4c="Rutger1981"]waar moet ik dit bestand vinden, ik kan nergens een xinetd.tfp vinden en ik weet ook niet als ik deze moet maken waar ik hem moet neerzetten.

is ETC een map want die kan ik niet vinden.

Thanx.[/quote:66b35cff4c]

Je moet ook zoeken op onzichtbaar!

[img:66b35cff4c]http://www.noxbox.nl/files/find.png[/img:66b35cff4c]

Je was me voor met het antwoord. Want ik was nog bezig met tikken toen jij hem al had geantwoord. LOL Het bestand wat ik moet veranderen heb ik gevonden hoop ik. het is alleen tftp ipv ftp. ik weet niet of dat uitmaakt. want hij doet het nogsteeds. er veranderd niets.

ik ga gewoon verder klooien,
bedankt voor de uitleg.

Het is gelukt!!! Thank you all

Ik moest een ftp bestandje aan maken in de xinetd.d folder.
Nu werk het weer.

Bedankt.!!!