Ftp client?

Hey,

Weten jullie nog een goed ftp client programma en liefts ook gratis. (een jongen van 14 heeft niet zo veel geld he :frowning: )

Groeten Tom

Transmit is, IMHO, de beste FTP client voor de mac. Maar die's niet gratis :(

dat weet ik ondertussen al ik had de trial al gedownt. Het was echt een goede ftp client maar niet gratis :x

Probeer BrowserLite eens (via versiontracker)

Ik gebruik vanaf het allereerste begin dat ik een Mac heb al "RBrowser Lite". Was de enige die ik toen kon vinden die echt gratis was en ook nog eens goed deed wat ik wilde.

Bovendien ook een geweldig programma om rechten te zetten op bestanden, zowel lokaal als via FTP.

[quote:611e997ecd="Zout"]Probeer BrowserLite eens (via versiontracker)[/quote:611e997ecd]

:smiley: Toen ik begon mijn reaktie te tikken stond dit er nog niet! :smiley:

Ik gebruik de laatste tijd (voor het simpele upload werk) FileChute. Is vooral handig als je om de paar minuten een file wilt uppen

en ik gebruik de terminal, omdat unix altijd open staat 8)

bedankt allemaal!

k heb een versie van Transmit die ik enorm koester.... 1.7b Vroeger deden ze nog gek daar bij panic. Je hoefde er niets voor te betalen je krijgt alleen telkens een balkje waarin ze je op een leuke manier vragen om te betalen. Een keer ok klikken en je kan FTPen zolang als je wilt.

Chmoden is wel wat lastiger, maar als je weet wat je doet dan perfect.

Versie 2.5 beviel mij trouwens niet zo heel erg goed. Hij deed niet alle wijzigingen heel erg goed. omdat hij de oude instellingen opslaat in het geheugen, en het zo laat blijven. Zelfs na refreshen.

Is er trouwens niet een goede versie via Poisoned te downloaden?

Vroeger gebruikte ik met het klassieke OS altijd Fetch, heerlijk simpele interface. Helaas dat ze daar nu geld voor willen.

Nu gebruik ik bij gebrek aan beter de terminal, snel stabiel etc. Je moet natuurlijk wel een beetje weten hoe je directorystructuur eruit ziet. Gewoon de Terminal gebruiken en dan het ingebouwde ftp programmaatje:

% ftp
% open [server_adres]

• vraagt nu direct om een wachtwoord. tenzij je username gelijk is aan de username op je computer gewoon op enter drukken -> fout wachtwoord
    % user [username]

Je bent ingelogd. Je kan met ‘ls’ en ‘cd’ directories veranderen net als in elk Unix-systeem.

captain FTP is voor mac os x en gratis voor studenten :)

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12941

veel plezier