ftp commando's

Ola,

zoals jij als lezer wellicht niet zal weten ftp ik graag via unix. Maar gisteren stuitte ik op een vreemd probleempje;

Ik wilde een bestand op een server verplaatsen van de root-dir naar een map die php heet. Dus:

[code:1:9f8eeb9c05]mv phpinfo.php /php/phpinfo.php[/code:1:9f8eeb9c05]

Toch?
Mooi niet!
En de ftp-manual heeft ook niet echt een oplossing gegeven.

Als je weet dat 'mv' geen FTP-commando is wordt het al snel duidelijker neem ik aan?

:mrgreen:

[code:1:0006afd339]mv phpinfo.php /php/phpinfo.php[/code:1:0006afd339] werkt niet

Zou het kunnen dat dat /php/ niet bestaat en dat je iets als /Users/boelie/php/ moet gebruiken?
Of dat je niet in dezelfde directory bent als waar phpinfo.php staat en hem toch probeert te verplaatsen?

Overigens is “mv phpinfo.php /php/”
equivalent aan “mv phpinfo.php /php/phpinfo.php” en korter. :mrgreen:

mv heeft inderdaad niets te maken met ftp.

use 'mput'

Hoho.

De topicstarter wil tijdens een FTP-sessie bestanden op een server verplaatsen. Dat kan dus niet. En al helemaal niet met ‘mput’ overigens.

Het heeft dus niets met het wel of niet bestaan van een directory te maken. Het kan eenvoudigweg niet met FTP. Daarvoor zul je een telnet/ssh-sessie moeten starten. En dan kun je naar hartelust ‘mv’ gebruiken.

(Nou vooruit, je kunt het bestand ophalen, een directory remote aanmaken en vervolgens het bestand naar de juiste locatie kopiëren.)

Verkeerd gelezen, mijn fout. Moet indeed met ssh ( telnet nooit gebruiken ).