ftp-en onder OSX bij wanadoo

Ik krijg het onder OSX niet voor elkaar te ftp-en (fetch 4) als ik dat doe met wanadoo-cable. Ik kan inloggen, maar de inhoud van de directories krijg ik niet te zien. Met een normale dialup via de telefoon gaat het prima. Meer een probleem met wanadoo dan met OSX, maar toch...  Wie kent dit probleem?

Raar, gebruik je "Passive mode" (PASV)? Misschien moet je dat even proberen. En anders andere FTP client? Transmit bijvoorbeeld.

Adriaan

Wanneer ik ftp-toegang aanzet kan die gebruiker alle bestanden zien van mijn HD. Hoe kan dit? De gebruiker heeft niet het beheerdersrecht. En waarom kun je nergens zien wat er word gedownload en wie dat doet? :0

[quote:post_uid0="Bas"]Wanneer ik ftp-toegang aanzet kan die gebruiker alle bestanden zien van mijn HD. Hoe kan dit? De gebruiker heeft niet het beheerdersrecht. En waarom kun je nergens zien wat er word gedownload en wie dat doet? :0[/quote:post_uid0] Je had beter even een nieuw onderwerp kunnen beginnen, want dit ging eigenlijk oorspronkelijk over een client.

Maar goed, welke FTP server gebruik je? Misschien moet je "Read" permissie van de gebruikers uit zetten voor bepaalde plekken van je HD?

Adriaan

(Ik gebruik de ftp-toegang van osx zelf.) Maar zou dat inhouden dat ik voor alle gebruikers behalve de beheerder de read-permissie voor alle mappen uit moet zetten. Op degene die je wil sharen na uiteraard. Misschien is het makkelijk als ik een nieuwe gebruiker aanmaak alleen voor ftp-en. En dan voor die gebruiker 1 map beschikbaar te stellen.(Om te ftp-en gebruik het programma Fetch 4.0.2)

Adriaan,

Ik heb waarschijnlijk een beetje teveel met user-rechten gerotzooid, want toen ik een nieuwe user aanmaakte kon die niet de hele hd zien.
tnx anyway!