ftp in browser

ik heb, met de hulp van transmit, een nieuwe map aangemaakt op mijn ftp. die heb ik de naam 'upload' gegeven en 777 CHMOD gezet.

Nu wil ik in de browser files uploaden bij een klant.
ftp://user:pass@ftp.server.com is de standaard formulering.

Maar hij wil geen foto’s uploaden. Iemand enig idee hoe dat komt? Of hoe het wel zou moeten lukken?

Uploaden met ftp gaat niet in safari (dacht ik hier ergens op het forum eens gelezen te hebben)

werkt het ook niet met transmit??

tuurlijk werkt het met Transmit, maar dat ga ik niet installen bij mijn klant. Damn you firefox!

Alleen Windows-Verkenner/Explorer ondersteunt dit. Ook FTP mappen kunnen daar worden aangemaakt. Helaas op de mac geen Finder-ondersteuning. Cyberduck, Transmit oid dus. Wellicht kun je ook in PHP een uploadoptie maken?

mja, moet bij de klant om de sitestructuur te bespreken en foto's af te halen. En had gehoopt ze via ftp te kunnen uppen. En het gaat ook via mac moeten, want het is een mac-addict.

die uplodad functie van mariniman in php dan?? Is dat geen uitkomst??

Waarom is een FTP client geen optie? Transmit is volgens mij betaalde software, maar RBrowser of Cyberduck zijn prima gratis clients. Op mijn site heb ik MamboXplorer zitten, een PHP-based finder voor de webspace. Zoiets is er ook vast standalone (dus niet voor in een CMS), als het al niet gewoon in je admin-paneel van je hoster zit!

dat kan inderdaad ook no ja, maar wat is er op tegen om software te instaleren bij de klant. Heeft hij / zij vast wel wat aan hoor.

vanuit de finder :

:apple: k
en dan ftp://user:pass@server.nl sleur en pleur en klaar :wink:

Uit mijn Firefox tijd herinner ik me een ftp-extensie. Weet niet meer hoe die heet, maar die is er wel.

[quote:9b100da3ce="jeroenimo"]vanuit de finder :

:apple: k
en dan ftp://user:pass@server.nl sleur en pleur en klaar ;)[/quote:9b100da3ce]

Leuk, ken ik niet, maar lijkt read only :frowning:

Ik gebruik :apple:+k om op de ftp van een klant te geraken voor downloads. Er wordt gewoon een finder-venster geopend. Ik heb nooit iets moeten oploaden, maar als jeroenimo zegt dat het kan, dan zal dat ook zo zijn.