FTP in OSX

Ik wil vanuit filemaker een pdf printen die dan automatisch via ftp geupload word. Ik heb wat gezocht maar vond niet hoe dat moest. Ik stel mij voor dat ik het in een map waarvan de inhoud automatisch geupload wordt. Kan OSX dit niet via een map actie (of is dat iets van OS9?). sommige programma's spreken van mirroring maar het moet liefst automatisch gaan zondat dat ik in een ander programma moet klikken of typen. Ik weet dat een een FTP server gewoon kan mounten inOSXD maar je hebt dan geen schrijfbevoegdheid, ik zoek dus zoiets maar dan met bevoegdheid

Wie helpt mij.

Frank

Het hangt er van af hoe je de PDf anmaakt. Doe je dit met Distiller, dan kan je proberen een alias van de gemounte server in de gebruikte hotfolder van Distille te plaatsen en deze de naam 'Out' te geven. Wanner je direct een PDF aanmaalt in het printvenster, kan je de server in je Favourites zetten en hem daar alten aanmaken.

Ik maak de pdf via een print opdracht. Wat jij voorstelt lijkt mij ook logisch maar ik kan in OSX geen ftp in de favorieten zetten op een manier die mij schrijfrecht geeft.

Klinkt ook logisch. Ik ga wel even wat proberen.

• to be continued -