ftp naar zonnet

Heb ik m'n website alweer een tijdje online bij (gratis) zonnet: http://www.home.zonnet.nl/m.baert/

Nu update ik mijn G3 (blauw/wit)van 8.6 naar 9.2.2 Werkt perfect hoor, maare mijn interne apple modem wordt nu niet meer herkend. Nu wil ik mijn website updaten, maar kan dus niet meer inbellen. Ik heb via de kabel ook een abbonement, maar via bijv. Transmit of gewoon het ftp nummer te gebruiken krijg ik via kabel dus geen verbinding… Iemand een oplossing hiervoor?

Of een alternatieve host om mijn website te plaatsen (bij zonnet is gratis 20 mb) zodat ik gewoon via de kabel kan uploaden. Ik ben bereid te betalen hoor (niet teveel natuurlijk), maar wat zijn de opties? Bij Zeelandnet is de websitemogelijkheid voor proffesioneel te duur en voor persoonlijk mag je geen commercieele activiteiten doen (ruimte is ook slechts 10 mb).

al via regelpanelen/modeminstellingen/TCP/IP gecontroleerd?

Jawel, maar ik krijg een foutmelding, iets over te weinig geheugen of fout met instelling van Modem of zoiets, als ik in mijn systeemprofiel kijk, zie ik ook geen modem meer aanwezig, terwijl er niemand mijn modem uit mijn G3 heeft gehaald. Al gekeken bij de modeminstellingen en beide Apple modems geprobeerd, maar helpt niets....snappiknie???

ksal straks ff kijke, zal ongvr 22.00 uur zijn dan heb kweer tijd

[mod:59c1db9f32="Urbin"]hier zal je meer respons krijgen, vandaar uit classic verwijderd[/mod:59c1db9f32]

[b:e12908e6fa]Wat hosting betreft[/b:e12908e6fa] Volgens mij kun je je site gewoon op zeelandnet zetten. Wat er op staat is toch alleen maar een soort portfolio?? Je draait geen webshop ofzo. Ik kan me niet voorstellen dat je op je site zoveel traffic genereert dat iemand bij Zeelandnet daar wakker van gaat liggen. Ik denk ook dat als je geen eigen domeinnaam hebt (www.debesteillustratorvanzeeland.net) je ook niet echt van commercie beticht kunt worden.

Zonnet is alleen bereikbaar via zijn eigen inbelnummers, toch. Zo gratis is dat dus ook weer niet.

[b:e12908e6fa]Wat je modem betreft[/b:e12908e6fa]; je moet in je [b:e12908e6fa]Appletalk regelpaneel[/b:e12908e6fa] kiezen of je met je [i:e12908e6fa]modem[/i:e12908e6fa] of met je [i:e12908e6fa]ethernet[/i:e12908e6fa] wil TCP/IPen. Omdat je ook kabel hebt, en je maar EeEen TCP/IP tegelijk kunt draaien zul je dat elke keer om te modemen moeten omzetten. Die instellingen moeten ook weer in je TCP/IP paneltje gekozen worden (je kunt de verschillende instellingen opslaan en ik meen via appletje+k kiezen)

Ik denk dat daar bij jou de fout zit. Dat is tussen OS9 en 8 wel flink aangepast.

Je kunt de verschillende inbelmethodes opslaan in je locatiemanager (heet dat zo in een NL systeem?) en vanuit je controlstrip kiezen wat je gebruiken wilt.

Hoop dat het je zo lukt.

Bedankt voor de tip, Appletalk inderdaad nog niet open gehad, zal in de loop van de dag eens proberen. Als ik echter zou omzetten naar Zeelandnet heb ik te weinig mb's (10) ten opzichte van de 18 of zo die ik nu bij Zonnet gebruik (20 beschikbaar). Verder zou ik inderdaad kunnen proberen, als het niet mag halen ze het zonder waarschuwing gewoon weg en dan merk ik het ook.

Niettemin toch nog geïnteresseerd in een andere goede host die voor bijv. 50 mb ruimte niet teveel geld vraagt. Zo kan ik dan nog wat uitbreiden. Of met dit een ander lijntje worden?

[quote:b38abd7ead="Deskman"]Zonnet is alleen bereikbaar via zijn eigen inbelnummers, toch. Zo gratis is dat dus ook weer niet.[/quote:b38abd7ead] Het kan ook via ADSL, maar bijzonder snel gaat het dan ook niet.

[quote:25299a1bce="unSOUND"] Het kan ook via ADSL, maar bijzonder snel gaat het dan ook niet.[/quote:25299a1bce]

Ja hoe dan?? Als je zonnet ADSL hebt misschien.

[quote:25299a1bce]U hoeft de homepage nu alleen nog maar op de webserver van Zon te zetten. Dat kunt u doen door de bestanden met een FTP-programma naar ftp.home.zonnet.nl te kopieren. [b:25299a1bce]Het is alleen mogelijk om in te loggen op de ftp-server wanneer u bij Zon bent ingebeld.[/b:25299a1bce] Twee populaire FTP applicaties zijn CuteFTP en WS_FTP. Klik hier om een FTP programma te kunnen downloaden.
[/quote:25299a1bce]

Anders blijft de deur stevig dicht!

Hetzelfde geld voor Wanadoo-free. Het geld moet uiteindelijk ergens vandaan komen. Sinds enige tijd komt dat van de telefoontikken…