FTP server in finder

Ik zou graag willen aankoppelen in de finder met onze ftp server op kantoor. Onze wondows ftp server laat dat toe, maar de MacOSX ftp server niet. Dan moet ik echt via een FTP programma werken. Is dit misschien ergens een instelling?

Ik gebruik wel PureFTPd om de Mac.

Je kunt wel aankoppelen via :apple: K (verbind met server) maar dat is alleen maar te gebruiken om iets te "downloaden" iets neerzetten erop gaat niet!

Het probleem is dat ik helemaal niet kan verbinden. Heeft dat misschien iets met active/passive te maken?

[quote:24db84a543="AppelJuice"]Je kunt wel aankoppelen via :apple: K (verbind met server) maar dat is alleen maar te gebruiken om iets te "downloaden" iets neerzetten erop gaat niet![/quote:24db84a543]

Ja ik vind dat irritant, dat je niet kan schrijven, weet iemand hier een goeie oplossing voor ?

Zoeken in het forum op ftp programma en dit draadje tegenkomen: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=77110&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]FTP Clients[/url]. De keuze is reuze en ook Transmit wordt genoemd.

Helaas een missing link in OSX om het vanuit de Finder of ander stuk systeem zelf te kunnen doen…

Ik gebruik al FTP progjes, maar mijn vraag was dus is hier een fix ofzo voor, of een ander programma dat een folder op je desk laat zien waarmee je Drag n Drop kan doen...