ftp server niet te bereiken

Hoi! :)

Ik kan met geen mogelijkheid op een ftp server komen.
Als ik in de finder :apple: K doe, ftp://gebruikersnaam@server.nl intype (waarvan ik zeker weet dat het goed is) komt er na een paar minuten de servernaam in de finder te staan zonder inhoud…
In die ‘map’ zouden dus m’n bestanden moeten staan.
Ook heb ik de firewall al uitgezet maar dat helpt niks evenals een ftp programma.

Kan iemand me aub helpen?

Heb je er een wachtwoord opzitten? anders is het ftp://user:pass@domain.tld maar als Finder al een servericoontje laat zien, ben je al ingelogt (anoniem dan wrs).

Probeer eens met een FTP programma.

FTP in Finder is een hel omdat Finder een ftp-reader is, m.a.w. je kan d.m.v. finder niets schrijven op je server… enkel kopieren naar je mac…

gratis: http://cyberduck.ch/

Er zit een wachtwoord op en cyberduck heb ik ook al geprobeerd. Heel vaag want op een andere ftp server kan ik wel normaal komen. En op een andere mac lukte het me wel om met safari erop te komen. :?

Kan het kloppen dat de poort van de FTP server anders is dan jij denkt. vaak wordt er gebruik gemaakt van poort 21, en dan kun je er ook met een browser erna toe. Maar omdat er toch beveiligingen op op zitten wordt de poort ook vaak aangepast.

En dan kun je er dus alleen met een FPT programma op komen, ik hoop dat ik je zo een stukje heb geholpen.

Ik had inderdaad nog niet aan de poort gedacht, bedankt! :) Ik heb alleen geen idee welke poort gebruikt word. Ook moet bij syberduck een codering ingesteld worden die ik niet weet...