FTP server via een proxyserver testen

Ik probeer een ftp server op te zetten. Maar om zelf via fetch daarin in te loggen moet ik dus via buitenaf doen. Ik weet op dit moment dus nog niet zeker of het aan mijn instelling bij PureFTPd Manager ligt, dus wil ik eerst effe fetch via een proxyserver laten werken.

Ik kan met fetch (4.0.3) gewoon bij normale servers inloggen, maar zodra (in fetch) bij preferences onder firewall een proxytype ga kiezen krijg ik nergens verbinding meer.

Heeft iemand een id?

Ftp is een protocal wat 2 poorten gebruikt. De verbinding wordt opgezet door in te loggen bij de ftp server via poort 21. Daarna gaat de ftp server met jou machine een dataverbinding opzetten vanuit poort 20. Proxyservers vinden dat meestal niet leuk. Alleen uitgaand verkeer laten ze toe. Bij de meeste zit wel ergen een instelling om ftp toe te laten. Heb je een probleem met poort 20 dan kun je dan wel inloggen maar data of een directory listing krijg je niet.

Pbook

tnx Pbook, Alleen snap ik dit niet helemaal: Proxyservers - Bij de meeste zit wel ergens een instelling om ftp toe te laten. Hoe moet ik me dat voorstellen, is daar een soort controlpanel voor of waar kan ik dat instellen?

grt
bian

Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar als het je alleen te doen is om je server te testen, dat kan ook via http: http://www.net2ftp.com/

Vertel eens wat meer van je netwerk. Hoe zit een en ander in elkaar. En wat voor proxy server gebruik je.

Pbook.

@Pbook Ik heb op dit moment 1 compu aangesloten op een speedtouch 580i (xs4all). De poorten 21 & 21 op het modem heb ik doorgestuurd naar de compu. Ik gebruik PureFTPd Manager voor de server & Fetch 4.0.3

Ik had in systeemvoorkeuren>netwerk>ftp proxy aangevinkt maar ik geloof dat dat problemen geeft als iemand van buitenaf probeert in te loggen.

In Fetch heb ik bij preferences>firewall> proxy host op wwwproxy.xs4all.nl. Proxy type staat nu op None want zodra ik daar iets anders kies krijg ik nergens verbining meer.

@TonE
tnx ben aan het proberen

EDIT: Bij de link van TonE kom ik er wel in, dwz ik zie de gebruiker in PureFTPd verschijnen maar in mijn browser krijg ik een connection timed out (110)