FTP toegang op server?

Wie kan mij helpen? Ik krijg alleen verbinding met de server van het bedrijf als ik onder 'DELEN' mijn firewall uitschakel. Zodra deze is ingeschakelt blijft elk willekeurig FTP programma 'hangen'

Nu zit ik natuurlijkwel graag achter een Firewall ondanks dat het een mac is :slight_smile:

wie weet hier een trucje voor?

Systeem hier: Powerbook G4 867 en OS 10.4.2
Server software windows versie onbekend…

volgens mij moet je ftp toegang aan vinken bij firewall

O ja, ik heb de pasieve FTP-modus al aangevinkt staan bij Proxy's. Dan werkt het nog niet.

[quote:f8ef8460f9="sammerman"]volgens mij moet je ftp toegang aan vinken bij firewall[/quote:f8ef8460f9]

heb ik nu gedaan maar werkt ook niet.

hmm ik weet om eerlijk te zijn niet waar het dan aan ligt. Ik heb namelijk net even geprobeerd bij mijn eigen server en dan gaat het gewoon. sorry maar ik weet het niet

Ik heb dat ook bij sommige FTP servers die ik voor mijn werk nodig heb. Ik heb ook al van alles geprobeerd zonder succes. Volgens mij ligt het aan de instellingen op de server. Misschien wil die een niet-standaard poort gebruiken voor de FTP.

hmmm, tja.. we hebben al een andere poort geprobeert op de server maar dat werkt ook niet. lastiglastig... :(

kijk in /etc/hostconfig; staat ftp server daar aan? Je kunt ook proberen of die een lokale connectie toelaat. Zoiets als ftp localhost. Als dit allemaal goed staat dan kun je in /etc/xinet.d/ kijken in de ftp file; of deze naar de juiste daemon wijst en de juiste port probeert te gebruiken.

[quote:79e2267b5d="M.B"]kijk in /etc/hostconfig; staat ftp server daar aan?.[/quote:79e2267b5d]

waar kan ik dit vinden?

Ik weet niet of je die dingen ook via de finder kunt benaderen, maar met een terminal kun je overal inkijken. bv. in een terminal less /etc/hostconfig

Tip.
Als je een server wilt opzetten en beheren, is het vrij handig dat je goed met de terminal leert werken.
Daarmee kun je namelijk overal bij in het onderliggende Unix syteem en het kan het oplossen van problemen een tikje gemakkelijker maken.

In de Finder kan je via de "Go -> Go To Folder..." menu-optie naar verborgen systeemmappen zoals /etc/.

Maar ik ben het natuurlijk helemaal eens met de opmerking over het gebruik van de Terminal.

Bedankt voor de reactie's ik zal het moregen eens testen