FTP via speedtouch 510 probleem

beste kenners. ik wil mijn mac mbv een ftp beschikbaar maken voor klanten. Ik draai PureFTPmanager om de clienten aan te maken en draai Transmit. de firewall heb ik uit. de speedtouch heb ik geforward door het outside adress en het inside adress in de NAPT te zetten met poort 21.open. dit heb ik ook met poort 80 gedaan. Tot nu toe kan ik niet vanaf een externe ftp programma doordringen op mijn mac. wat doe ik niet goed of wie heeft een tip.

Het outside IP kan je gewoon op 0.0.0.0 houden, werkt dat wel? :)

nee, dat heb ik ook al geprobeerd, wel heb ik nog een airport extreme eraan hangen, maar de powermac hangt aan de ethernetkabel.

Kan het zijn dat jouw provider poort 21 heeft geblokkeerd? Want dat willen ze ook nog wel eens doen.

@Home gooit bijvoorbeeld standaard poort 25 dicht en de poorten van Windows shares.

[quote:41564daabb="macpro"]Kan het zijn dat jouw provider poort 21 heeft geblokkeerd? Want dat willen ze ook nog wel eens doen.

@Home gooit bijvoorbeeld standaard poort 25 dicht en de poorten van Windows shares.[/quote:41564daabb]

ik heb direkt adsl, dus niets te maken met een provider, dacht ik

je clients en/of server op passive file transfer zetten

[quote:7b40783f82="basiel"]je clients en/of server op passive file transfer zetten[/quote:7b40783f82] dit is onbekend voor mij, heb je wat nadere aanwijzingen?

[quote:da525ddd2e="guus"]ik heb direkt adsl, dus niets te maken met een provider, dacht ik[/quote:da525ddd2e] Ja en nee. Je hebt wel een provider, want die levert jou de internet toegang. Maar Direct ADSL is inderdaad een "doe het allemaal maar zelf" verbinding als ik me niet vergis. Dus dan verwacht ik niet dat ze poorten dicht gooien. Alleen kan ik op hun site niet zo snel wat info daarover vinden.

Ik heb sowieso nog nooit gehoord van een provider die poort 21 blockt..

Maar pruts inderdaad eens aan je passive/active settings. Hoe je dat doet kan je wel in de documentie van je FTP-server vinden.

Ik ben verplicht verhuisd van Tiscali naar Planet en dat heet nu ook "direct adsl" Hier werkt het met PFTP'd, heb nu een Speedtouch 546 maar met een 510 werkte het ook. Paar tips: op de speedtouch bij napt/nat alleen het ip adres van de server in het tabblad "default server" invullen, andere instellingen onthoud het kreng toch niet. In PFTP onder prefs/options "force outside ip" hier je publieke ip nummer invullen. Succes.

alle tips ten spijt, ik kom er niet in, helaas.

Heb je al geprobeerd te FTP-en naar het IP adres van de computer binnen je netwerk? Als het goed is moet de router je dan doorsturen naar de server.

Je kunt namelijk niet via je eigen netwerk naar buiten en binnen gaan om te FTP-en. Als je het echt intern wilt testen moet je de IP adressen van je interne netwerk gebruiken.

Heb zelf overigens ook dezelfde router als jij hebt. Niet helemaal hetzelfde… was geen 510, maar heb ik gehacked/geupgrade naar een 510. :slight_smile: Heb ook FTP servers draaien hier en bij mij werkt het allemaal prima.

[quote:f651819b4f="TonE"]Paar tips: op de speedtouch bij napt/nat alleen het ip adres van de server in het tabblad "default server" invullen, andere instellingen onthoud het kreng toch niet.[/quote:f651819b4f]

Ja, lekker. Je weet ook dat je met die instelling alle inkomende verkeer naar je Mac doorstuurt en dat dat de nodige veiligheidsrisico’s met zich meebrengt?

[quote:c22ed7ea72="wilko"][quote:c22ed7ea72="TonE"]Paar tips: op de speedtouch bij napt/nat alleen het ip adres van de server in het tabblad "default server" invullen, andere instellingen onthoud het kreng toch niet.[/quote:c22ed7ea72]

Ja, lekker. Je weet ook dat je met die instelling alle inkomende verkeer naar je Mac doorstuurt en dat dat de nodige veiligheidsrisico’s met zich meebrengt?[/quote:c22ed7ea72]
Valt inderdaad in de categorie "geen password op m’n airport, want dat is zo’n gedoe’

[quote:10ea07e919="guus"]...de firewall heb ik uit...[/quote:10ea07e919]

Misschien een open deur, maar da’s niet zo heel verstandig. :stuck_out_tongue:

[quote:7745760da1="Lifelogger"]Heb je al geprobeerd te FTP-en naar het IP adres van de computer binnen je netwerk? Als het goed is moet de router je dan doorsturen naar de server.

Je kunt namelijk niet via je eigen netwerk naar buiten en binnen gaan om te FTP-en. Als je het echt intern wilt testen moet je de IP adressen van je interne netwerk gebruiken.

Heb zelf overigens ook dezelfde router als jij hebt. Niet helemaal hetzelfde… was geen 510, maar heb ik gehacked/geupgrade naar een 510. :slight_smile: Heb ook FTP servers draaien hier en bij mij werkt het allemaal prima.[/quote:7745760da1]

ja binnen mijn netwerk werkt alles.

Hoe probeer je "buitenom" te testen? Lukt het ook niet via bv http://www.net2ftp.com/ ?