Ftp'en met Mac OS X

Bestaat er een goed (liefst gratis ;)) ftp programma om files te uploaden (gaat gewoon over een site).

THx

ja die zijn er. kijk even bij versiontracker. ikzelf gebruik rbrowser lite, werkt wel, is een simpele client. gewoon drag and drop om bestanden te versturen.

Altijd eerst ff kijken op [url=http://www.versiontracker.com/]Versiontracker[/url] voordat je zulke vragen stelt :wink:

Ik heb ff voor je gezocht :smiley: Fetch is shareware en een fijn proggie

Ik gebruik al een tijdje Captain FTP. Ik heb ook Fetch gebruikt, maar Captain bevalt net ietjes beter. Hier een test over [url=http://www.applelinks.com/reviews/ftpbattle.shtml]Fetch versus Captain[/url].

Tegenwoordig kost dit pakket $ 25, maar oude versies waren gratis. Ik begrijp dat er brood op de plank moet komen, maar ik vind het wel vaag dat je als gebruiker eerst de fouten van een programma d’r uit mag halen en vervolgens er voor moet betalen.
Anyway, that’s another story.

hehe in die test blijkt captain FTP ook iets beter te zijn. Vind ik ook!! Ik gebruik het al een eindje.

Ik gebruik Transmit 2.0, een programma waarmee je in de gratis modus heel goed uit de voeten kan. Maar ik vond het zo'n cool programma dat ik 'm heb gekocht. Gemaakt voor OS X, gave interface, slimme functionaliteit en zelf rendevous support zodat je ook in een netwerk kunt ftp'en. Beslist proberen.

[i:7568f89374]Murfel[/i:7568f89374],

Captain komt er wel beter van af, mede door de gebruiksvriendelijkheid.
Rendezvous ondersteuning is er ook in een speciale Captain OSX.2 uitvoering.

FTP je met je eigen website, dan is Captain FTP een goede keus. Zoek je meer mogelijkheden, waaronder een ingebouwde media viewer en uitgebreide BBEdit support (dit kan ook Captain gedeeltelijk) dan is Fetch wellicht wat.

Ik wil maar zeggen dat het ene pakket niet per definitie beter of slechter is als het andere.

[i:7568f89374]G. Melis[/i:7568f89374], bedankt voor de tip van Transmit. Daar ga ik ook eens naar kijken !

Ik gebruik ook Transmit. Ik heb het een tijd gratis gebruikt en het biedt precies wat ik nodig heb dus ik heb besloten ervoor te betalen. Ik ben er heel tevreden over.

Die Transmit die reageerd bij mij vaak niet, RBrowserLite daarintegen wel.

thx

'k heb gekozen voor rbrowser lite en 't werkt vrij goed moet ik zeggen :slight_smile:

beter dan die ftp programma’s op windows machines :stuck_out_tongue:

Voor kleine transfers gebruik ik gewoon ftp in Terminal.